Zrealizowany został już plan nasadzeń drzew – ponad 230. Część krzewów jeszcze czeka na swoją kolej, natomiast rozchodnik na zielonym torowisku ma się dobrze, wraz z wiosną będzie tylko zyskiwał na urodzie. Mamy tu aż dwa kilometry zielonego torowiska.
Pozostały jeszcze prace na ul. Długiej i w okolicy, trwają prace brukarskie i uszczelnianie żywicą w obrębie ul. Dmowskiego i mostów Mieszczańskich. Niektóre działania budowlańcy rozpoczęli dopiero niedawno lub dopiero zaczną, ponieważ stosowane technologie wymagają określonych temperatur przez całą dobę, zatem poranne przymrozki wykluczają część prac.
Z tego powodu Wrocławskie Inwestycje uspokajają, aby nie martwić się np. wycierającymi się pasami dla pieszych na oddanych odcinkach. Wykonawca właśnie ze względu na temperatury zrobił oznakowanie poziome tymczasowe. Trwałe, malowane farbą grubowarstwową, wykonane będzie przy sprzyjającej pogodzie.
Poprawiane są również instalacje służące osobom z dysfunkcjami wzroku. Na nowych lub remontowanych chodnikach montowane są dla nich specjalne płytki – prowadnice. Póki co ten system nie jest kompletny. Niektóre fragmenty trzeba poprawić, inne uzupełnić – np. naklejkami 3D w miejscu studzienek.
Pierwszą i przez długie dekady jedyną zupełnie nową, wielką inwestycją tramwajową we Wrocławiu była budowa linii na Leśnicę. W rekordowym tempie specjaliści i wrocławianie w czynie społecznym – od fryzjerów, przez studentów do sekretarzy partyjnych – w ciągu siedmiu miesięcy 1949 roku zbudowali połączenie (z wybudowaniem wiaduktu włącznie) tego odległego osiedla z centrum, a przede wszystkim z fabrykami, takimi jak np. Pafawag.
Zdecydowanie największym przedsięwzięciem jest Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór. Częściowo już możemy z niej korzystać, a całość zacznie służyć mieszkańcom w drugiej połowie roku.