wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 03:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. TAT na Nowy Dwór: powstaje pętla autobusowo-tramwajowa w okolicach stacji kolejowej.
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu część budowanej pętli autobusowo-tramwajowej na Nowym Dworze. Widać świeżo wylany beton, na którym będą układane szyny tramwajowe. W tle bloki na osiedlu. fot. Michał Kurowicki
Na zdjęciu część budowanej pętli autobusowo-tramwajowej na Nowym Dworze. Widać świeżo wylany beton, na którym będą układane szyny tramwajowe. W tle bloki na osiedlu.

Trwa budowa kolejnych odcinków Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Na początku października ekipy budowlane wylewają beton pod przyszłą pętlę dla tramwajów i autobusów w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Na dochodzącej do pętli ul. Rogowskiej ułożono już dużą część przyszłego torowiska. Zobaczcie zdjęcia z postępu prac.

Reklama

Dużo dzieje się na budowie TAT. W październiku największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.

To właśnie tam - pomiędzy ul. Rogowską, Żernicką i Zemską - zlokalizowana zostanie przyszła pętla dla tramwajów i autobusów.

Skończyli budować pod ziemią, zaczęli na powierzchni 

Obecnie na budowie pętli trwa betonowanie podbudowy pod przyszłe torowisko. Będą poruszać się po nim zarówno tramwaje, jak i autobusy. Wcześniej zakończyliśmy w tym miejscu prace związane z przebudową sieci podziemnych
Wojciech Kaim, Wrocławskie Inwestycje

Obok nowej pętli zostanie zlokalizowany także parking typu „Parkuj i Jedź”. Znajdzie się miejsce na ładowarki do autobusów elektrycznych. Całość ma służyć jako centrum przesiadkowe pomiędzy autobusami, tramwajami i zatrzymującymi się na stacji Wrocław Nowy Dwór pociągami.

Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór 

Wartość całkowita budowy TAT na Nowy Dwór to ok. 386 mln zł brutto. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej kwotą 117 mln zł. Całość będzie liczyła 7 km i poprowadzi z pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. 

 

Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano 2 km nowego torowiska, perony przystankowe, 2 km dróg dla rowerów, 2,4 km nowych chodników, wiadukt o długości 22 m i szerokości 17 m. posadzono 300 drzew.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl