Kiedy rozpoczęcie inwestycji? Już w ten weekend, 12 marca.
Na początku będzie przygotowany m.in. tor wewnątrz tunelu, którym w trakcie zasadniczych robót będą jeździć pociągi pasażerski i towarowe.
- Zakres prac został uzgodniony z przewoźnikami i ujęty w rozkładzie jazdy. Planowane na ok. 4 tygodnie roboty wymagać będą zmian w ruchu kolejowym – obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje dla podróżnych są dostępne na peronach, a także na portalu pasażera – informuje PKP.
Wielka przebudowa tunelu kolejowego: odnowione ok. 300 metrów
Nowoczesna technologia pozwoli na to, że pociągi będą jeździć tunelem a zmiany w ruchu kolejowym będą minimalne.
Przy inwestycji wykorzystana zostanie specjalna maszyna typu „TEM” w technologii robót „tunel w tunelu”.
Maszyna umożliwia skucie materiału skalnego i w efekcie poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz „natryskanie” betonu na ściany. Obudowa urządzenia tworzy przestrzeń do bezpiecznego przejazdu pociągów, bez konieczności zabudowy dodatkowych osłon toru. Po zakończeniu głównej fazy prac niezbędne będzie wstrzymanie ruchu na kilka tygodni dla zabudowy nowych torów.informują PKP
Prace obejmą gruntowne odnowienie ok. 300 m tunelu: rozebrana zostanie kamienna obudowa obiektu, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Sprawne przejazdy - na całe lata - zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej.
Wielka przebudowa tunelu kolejowego: pociągi będą jeździły po dwóch torach
- Głównym efektem prac – obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu koło Trzcińska – będzie „powiększenie” skrajni obiektu i zwiększenie możliwości organizacji połączeń kolejowych. Tunel umożliwi równoczesny przejazd pociągów po dwóch torach. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa – czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wielka przebudowa tunelu kolejowego na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów
Tunel trzciński to trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku. Obiekt, wykorzystywany w ruchu pasażerskim i towarowym m.in. do obsługi kopalni odkrywkowych, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra (linia kolejowa nr 274).