W minionym tygodniu ZDiUM przez dwie noce betonował zazbrojone płyty stalowe w części chodnikowej po stronie Powodzianki. Przez weekend wykonał niezbędne prace pielęgnacyjne oraz porządkowe i dziś (4 lutego) przełożył ruch pieszy na tę stronę mostów. Przystąpił do rozbiórek po drugiej stronie.
Beton nie jest docelową nawierzchnią. Ciąg pieszy zostanie oddzielony od ścieżki rowerowej specjalną nawierzchnią wykonaną z szorstkich płyt granitowych, a dla rowerów przewidziano nawierzchnię bitumiczną. W tej chwili jednak nie ma wymaganych warunków pogodowych do układania płyt i drogi rowerowej, dlatego przechodzimy z frontem robót na drugą stronę mostów. Pozwoli to nadrobić opóźnienie spowodowane zagrożeniem powodziowym jesienią zeszłego roku.Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Dla ruchu kołowego i tramwajowego nic się nie zmieni. Wszystkie przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie mostów będą nadal funkcjonować bez zmian.
Gdy piesi spacerują po betonowej podbudowie, pod spodem konstrukcji kontynuowane są prace przy zabezpieczaniu antykorozyjnym (na finiszu) oraz wykończeniowe przy montażu iluminacji.
Remont mostów Uniwersyteckich - zakres prac
Chodnik na obydwu mostach po stronie ul. ks. Witolda jest całkowicie wyłączony z ruchu pieszego. Rozpoczęły się prace rozbiórkowe. Zakres pozostałych robót jest analogiczny jak po stronie wschodniej:
- oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór,
- uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody,
- wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych,
- oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk,
- wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją,
- regulacja krawężników,
- wymiana odwodnienia,
- naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych,
- demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż,
- budowa kanałów technologicznych MKT.
Do prac rozbiórkowych nie są wymagane szczególne warunki pogodowe. – Zbliżająca się wiosna i miesiące letnie dają gwarancję stabilnej pogody i nadrobienia opóźnienia tak, aby zakończyć inwestycję w pierwotnym terminie – informuje Ewa Mazur. – Jesteśmy po spotkaniach z wykonawcą, opracowano plan naprawczy, krakowska firma PIMIN jest bardzo zdeterminowana, aby narzucić szybsze tempo i ukończyć remont w październiku.