wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Remont mostów Uniwersyteckich - chodzimy drugą stroną

Od wtorkowego poranka (4 lutego) piesi przemieszczający się w relacji Grodzka - Drobnera chodzą po nowej betonowej podbudowie po wschodniej stronie mostu. Jest to nawierzchnia całkowicie bezpieczna i bardziej komfortowa niż popękane płyty lastriko po starej stronie mostów.

Reklama

W minionym tygodniu ZDiUM przez dwie noce betonował zazbrojone płyty stalowe w części chodnikowej po stronie Powodzianki. Przez weekend wykonał niezbędne prace pielęgnacyjne oraz porządkowe i dziś (4 lutego) przełożył ruch pieszy na tę stronę mostów. Przystąpił do rozbiórek po drugiej stronie.

Beton nie jest docelową nawierzchnią. Ciąg pieszy zostanie oddzielony od ścieżki rowerowej specjalną nawierzchnią wykonaną z szorstkich płyt granitowych, a dla rowerów przewidziano nawierzchnię bitumiczną. W tej chwili jednak nie ma wymaganych warunków pogodowych do układania płyt i drogi rowerowej, dlatego przechodzimy z frontem robót na drugą stronę mostów. Pozwoli to nadrobić opóźnienie spowodowane zagrożeniem powodziowym jesienią zeszłego roku.
Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Dla ruchu kołowego i tramwajowego nic się nie zmieni. Wszystkie przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie mostów będą nadal funkcjonować bez zmian.

Wybetonowany chodnik na moście Uniwersyteckim. Na tej nawierzchni - gdy pogoda pozwoli - ułożone będą granitowe płyty dla pieszych i asfalt dla rowerzystów Fot. ZDiUM
Wybetonowany chodnik na moście Uniwersyteckim. Na tej nawierzchni - gdy pogoda pozwoli - ułożone będą granitowe płyty dla pieszych i asfalt dla rowerzystów

Gdy piesi spacerują po betonowej podbudowie, pod spodem konstrukcji kontynuowane są prace przy zabezpieczaniu antykorozyjnym (na finiszu) oraz wykończeniowe przy montażu iluminacji.

Remont mostów Uniwersyteckich - zakres prac

Chodnik na obydwu mostach po stronie ul. ks. Witolda jest całkowicie wyłączony z ruchu pieszego. Rozpoczęły się prace rozbiórkowe. Zakres pozostałych robót jest analogiczny jak po stronie wschodniej:

  • oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór,
  • uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody,
  • wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
  • oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych,
  • oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk,
  • wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją,
  • regulacja krawężników,
  • wymiana odwodnienia,
  • naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych,
  • demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż,
  • budowa kanałów technologicznych MKT.

Wykonawca prac zajmie się teraz zachodnią stroną mostów widoczną na zdjęciu Fot. ZDiUM
Wykonawca prac zajmie się teraz zachodnią stroną mostów widoczną na zdjęciu

Do prac rozbiórkowych nie są wymagane szczególne warunki pogodowe. – Zbliżająca się wiosna i miesiące letnie dają gwarancję stabilnej pogody i nadrobienia opóźnienia tak, aby zakończyć inwestycję w pierwotnym terminie – informuje Ewa Mazur. – Jesteśmy po spotkaniach z wykonawcą, opracowano plan naprawczy, krakowska firma PIMIN jest bardzo zdeterminowana, aby narzucić szybsze tempo i ukończyć remont w październiku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl

WBO 2025