Przebudowa Opolskiej. W artykule przeczytasz: (kliknij, aby przejść)
Od momentu podpisania umowy projektanci z Drosystemu, wybrani w przetargu zorganizowanym przez Wrocławskie Inwestycje, będą mieć półtora roku na przygotowanie dokumentacji.
O nowej linii tramwajowej na Księże Wielkie
Obecnie torowisko kończy się na wysokości ulicy Bytomskiej. Ostatni odcinek, od przystanku "Głubczycka", to jeden tor, którym tramwaje na przemian kursują w obu kierunkach.
Na Opolskiej w pobliżu obecnej pętli powstanie drugi tor. Na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W tym celu dopuszcza się m.in. przesunięcie jezdni dla samochodów.Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
Dwukierunkowa trasa autobusowo-tramwajowa prowadzić będzie do pętli za ulicą Brochowską, przy granicy Wrocławia z gminą Siechnice.
Nie ma jeszcze decyzji, po której stronie jezdni powstanie torowisko. Zostanie ona podjęta na etapie koncepcyjno-projektowym m.in. po konsultacjach z mieszkańcami.Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
O nowej pętli "Księże Wielkie"
Pętla zostanie zaprojektowana wraz z parkingiem P+R, z którego będą mogli korzystać kierowcy i rowerzyści, np. z Radwanic, Siechnic, Groblic czy Świętej Katarzyny. Przesiadać się będą mogli nie tylko do tramwajów, ale również do autobusów elektrycznych. Bo do przyjmowania i ładowania takich ma zostać przystosowana pętla.
- Projektant ma zaplanować miejsce dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów - informują Wrocławskie Inwestycje.
O nowej jezdni na ul. Opolskiej
Droga krajowa nr 94 - jaką jest Opolska - zasadniczo nie zmieni parametrów. Z pewnością nie powstanie tu czteropasmowa arteria. Na taką trasę nie ma tu miejsca, a wyburzanie bloków nie wchodzi w grę.
Poprawa jednak nastąpi, bowiem rozbudowane zostaną skrzyżowania, co polepszy przepustowość trasy. Nowa jezdnia powstanie na całej długości od Krakowskiej do granicy miasta.
Przebudowa ulicy Opolskiej. Zobacz wideo
O tym, że powstaną drogi rowerowe, będzie więcej zieleni
Rowerzystów ucieszą drogi rowerowe. Cykliści wreszcie będą pokonywać tę trasę niezależnie od ruchu samochodowego. Natomiast piesi doczekają się chodników (obecnie na Opolskiej są odcinki bez nich).
Projekt ma uwzględniać posadzenie jak największej liczby drzew i krzewów, aby ulica Opolska nabrała charakteru alei - zielonej bramy Wrocławia.
O tym, że dzięki inwestycji mieszkańcy szybciej dotrą do centrum
Ulica Opolska to brama wjazdowa do miasta. Regularnie korzystają z niej dojeżdżający do Wrocławia mieszkańcy miejscowości z gmin Siechnice i Oława. Dodatkowo na osiedlu Księże powstało i powstaje wiele osiedli. Buduje tu również TBS.
Na tak zatłoczonej drodze autobusy stoją w korku razem z autami, a to sprawia, że przy wyborze środka transportu nie są ciekawą opcją. Projektowane zmiany zdecydowanie uatrakcyjnią komunikację zbiorową.
Ulica Opolska na zdjęciach
Galeria zdjęć
Przebudowa trasy sprawi, że mieszkańcy Wrocławia i pobliskich gmin będą mogli szybko dotrzeć do centrum miasta MPK lub w bezpieczny i wygodny sposób rowerami. To oferta przede wszystkim dla tych, którym nie odpowiada dojazd koleją, który jeśli chodzi o czas jest bezkonkurencyjny. Jednak wiele osób mieszka z dala od przystanków kolejowych lub też godziny odjazdów pociągów nie pasują im do rytmu dnia.
Powstanie sensowna alternatywa do codziennych dojazdów samochodem do centrum Wrocławia i przede wszystkim o to chodzi w tej inwestycji. Poszerzona ulica do czterech pasów - gdyby taka koncepcja wchodziła w grę - i tak by się zakorkowała. To już udowodnili w Ameryce, że korki tworzą się na drodze o każdej liczbie pasów, nawet gdy jest ich po osiem w każdym kierunku.
Według założeń programu tramwajowego, torowisko ma Opolskiej powstać ma do 2030 roku.