Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Działająca w imieniu miasta spółka Wrocławskie Inwestycje przygotowuje przetarg na dokumentację projektową dla tej inwestycji. Wyłonione w przetargu biuro będzie mieć 18 miesięcy na wykonanie zadania.
Tramwaj na Księże - osiedle się zaludnia
Ulica Opolska to brama wjazdowa do miasta. Regularnie korzystają z niej dojeżdżający do Wrocławia mieszkańcy Oławy czy Siechnic. Dodatkowo Księże zostało odkryte przez deweloperów i powstało tam wiele osiedli. Buduje tu również TBS. Na tak zatłoczonej drodze autobusy stoją w korku razem z autami i przy wyborze środka transportu nie są ciekawą opcją.
Według założeń, przepustowość ulicy po przebudowie istotnie się nie zmieni. Za to diametralnie zmienią się komunikacyjne możliwości. Mieszkańcy będą mogli dotrzeć do centrum tramwajem lub w bezpieczny i wygodny sposób rowerami. Osoby z sąsiednich miejscowości dostaną możliwość pozostawienia auta przy nowej pętli, gdzie będzie parking P+R i przesiąść się na komunikację miejską.
Przebudowa Opolskiej - co się zmieni?
Jezdnia zostanie przebudowana na długości około trzech kilometrów. Torowisko będzie mieć około dwóch kilometrów, a pętla autobusowo-tramwajowa z parkingiem P+R zostanie zlokalizowana za ul. Brochowską. Między przystankami "Głubczycka" a "Księże Małe" zostanie dobudowany drugi tor (obecnie na tym odcinku tramwaje jeżdżą na przemian jednym). Według szacunku magistratu, z tramwajów będzie mogło skorzystać dodatkowo 6,4 tys. mieszańców.
Nowe drogi rowerowe powstaną nie tylko na Opolskiej, ale zaprojektowana zostanie również infrastruktura na Krakowskiej tak, aby od alei Wielkiej Wyspy do końca Opolskiej była spójna, wygodna trasa.
Swój udział w przedsięwzięciu będzie mieć również MPWiK przebudowując infrastrukturę wodną i kanalizacyjną.
Według założeń programu tramwajowego, torowisko ma Opolskiej powstać ma do 2030 roku.