wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 10:11

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Zmiana ruchu na Świdnickiej.

Za kilka dni – 19 czerwca – zmieni się organizacja ruchu przy skrzyżowaniu Świdnickiej i Piłsudskiego. Z utrudnieniami, mającymi związek ze zbliżającą się przebudową peronu przystankowego na wiedeński, muszą liczyć się pasażerowie tramwajów i autobusów, jak również kierowcy i piesi.

Reklama

Przystanek Arkady (Capitol) przy ulicy Świdnickiej, z którego tramwaje odjeżdżają w kierunku Powstańców Śląskich, będzie miał peron wiedeński. Prace budowlane potrwają od 21 czerwca do 1 września.

Przystanek zastępczy i zmiany w ruchu

Żeby zacząć przebudowę, trzeba zorganizować przystanek zastępczy (tymczasowy), z którego będą korzystali pasażerowie tramwajów i autobusów. Będzie on zlokalizowany między skrzyżowaniem Świdnickiej z Piłsudskiego a nasypem kolejowym – na lewym pasie jezdni.

Dotyczy to tramwajów 2, 6, 7, 17 i 20, a także autobusów dziennych A, D, 148 oraz nocnych 243, 246, 250, 251 i 253.

Po południowej stronie skrzyżowania lewy pas Świdnickiej będzie zatem niedostępny dla kierowców, którzy będą jeździli pasem prawym. Po drugiej stronie skrzyżowania przejezdny będzie natomiast tylko pas lewy.

Przebudowa przystanku na wiedeński wymagać będzie zamknięcia chodnika, więc piesi będą poruszali się podcieniami arkad.  

Zmiany w organizacji ruchu przy skrzyżowaniu Świdnickiej i Piłsudskiego zaczną obowiązywać od nocy z 18 na 19 czerwca i potrwają zarówno w czasie montażu przystanku zastępczego, jak i w czasie przebudowy, czyli do września.

tymczasowa organizacja ruchu na Świdnickiej przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego wroclaw.pl
tymczasowa organizacja ruchu na Świdnickiej przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego

Wcześniej – 16 czerwca – wyłączona będzie część miejsc parkingowych na placu Kościuszki, ponieważ trzeba tam zorganizować zaplecze budowy. Chodzi o południowo-zachodni narożnik placu.

Koszt inwestycji w przystanek wiedeński to niespełna milion złotych. Wykonawcą jest firma Rotomat.

Peron wiedeński także koło Renomy

Przebudowa peronu przystankowego na wiedeński polega zasadniczo na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju, zwłaszcza osobom, które mają problemy z poruszaniem się.

Celem budowy peronu wiedeńskiego jest poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni.
Ewa Mazur z Zarządu i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Perony wiedeńskie mają przystanki min. na Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej i Szczytnickiej. Najnowsze są przy Pomorskiej, mostach Pomorskich, ul. Sienkiewicza i Piastowskiej, gdzie kończy się budowa ostatnich 4 sztuk.

Na Świdnickiej perony wiedeńskie będzie miał także przystanek Renoma, zlokalizowany pod centrum handlowym o tej samej nazwie. Trwa jego projektowanie.  

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama