Skody 19T to jedyne dwukierunkowe tramwaje we flocie MPK. Kursują na liniach 18 i 21, czyli tych które łączą Tarczyński Arena z Gajem, gdzie nie ma tradycyjnych pętli. Na krańcówkach motorniczy przesiada się do drugiej kabiny i przestawia tramwaj do jazdy w przeciwnym kierunku.
Podczas wydarzenia zaprezentujemy efekty modernizacji, opowiemy o szczegółach projektu oraz planach dalszego odnawiania dwukierunkowej floty tramwajów Skoda 19T. Na miejscu będzie możliwość obejrzenia wnętrza pojazdu.z zaproszenia MPK na prezentację tramwaju na zajezdni Borek
MPK zmodernizuje wszystkie swoje Skody 19T, a ma ich 31. Zapłaci za to 186 mln zł. Daje to dość pokaźną kwotę 6 mln zł za jeden tramwaj, ale trzeba mieć na uwadze, że zakup nowego wiązałby się z wydatkiem 14-16 mln zł (to rzecz jasna szacunkowa wartość nowego dwukierunkowego tramwaju, faktyczna cena zostałaby określona w przetargu).
Galeria zdjęć
Skodom 19T kończy się żywotność. Mają po 14-15 lat i milion kilometrów na liczniku. Można je zezłomować albo zmodernizować. MPK wybiera tę drugą opcję i to nie tylko w przypadku tych pojazdów. Jeździmy zmodernizowanymi również przez SAATZ Skodami 16T (podobnymi, ale jednokierunkowymi tramwajami), a także tramwajami 205 WrAs, które w latach 2006-2011 powstawały we Wrocławiu, a odmłodził je poznański Modertrans w 2021 roku.
Więcej o modernizacji Skód 19T przeczytasz w tekście "Pierwsze zdjęcie Skody 19T po modernizacji. Co za odmiana!". O tym, jaką mamy we Wrocławiu flotę tramwajową i ile Wrocław na nią wydaje, piszemy w raporcie "Prawie miliard złotych na tramwaje. Jak w ostatnich latach zmienił się tabor MPK?".