Solaris Urbino 12 Elektric to autobus 12 metrowy, nazywany solo (w przeciwieństwie do 18-metrowych przegubowych). Wnętrze ma przestronne, oczywiście klimatyzowane. Wyposażony jest w nowoczesny układ napędowy modular drive, który zapewni lepsze osiągi, niższy poziom hałasu oraz wyższy komfort podróży. Posiada baterie zamontowane na dachu o pojemności ponad 350 kWh. Ładowanie możliwe jest przez złącze plug-in, jak i pantograf.
Bezpieczeństwo w ruchu zwiększają systemy, które ostrzegają kierowców, jeśli przekraczają prędkość, automatycznie hamują, jeśli np. pieszy wtargnie na jezdnię.
Wrócimy tutaj z dostawami po 12 latach. Autobusy wraz z infrastrukturą dostarczymy w połowie przyszłego roku. To pojazdy nowoczesne, niskopodłogowe, bezemisyjne i bardzo ciche. Dodam tylko, że szef produkcji mieszka we Wrocławiu, więc to zobowiązuje. Na pewno będą perfekcyjnie zmontowane.Mateusz Figaszewski, Solaris Bus & Coach
We flocie MPK jeździ 57 Solarisów, ale to pojazdy spalinowe kupione jeszcze w 2014 roku. Nowe nabytki to zatem autobusy zupełnie innej generacji. Przez ten czas Solaris mocno zmienił też design swoich pojazdów, więc te nowe, nawet wymalowane w barwy MPK Wrocław, będą się na ulicach wyróżniać.
MPK Wrocław przeszło w ostatnich latach prawdziwą metamorfozę. Wymiana taboru, inwestycje w tramwaje, elektryczne autobusy, inteligentne rozwiązania - wszystko to służy jednemu celowi: poprawie jakości życia mieszkańców. Dziękuję MPK za konsekwencję w działaniu, firmie Solaris za powrót do współpracy z Wrocławiem i wszystkim zaangażowanym w realizację tej inwestycji.Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia
Witold Woźny, prezes MPK, podkreśla, że inwestycje nie byłyby możliwe, gdyby nie skuteczność w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania. Siedem Solarisów MPK mogło nabyć dzięki dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ale MPK zdobyło znacznie więcej funduszy.
Nie chcemy czekać na to, co przyniesie przyszłość, chcemy aktywnie wpływać na jej kształtowanie. Inwestycje nie byłby możliwe, gdyby nie nasza skuteczność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych. Tylko w tym roku to 400 mln zł, a od 2023 to już w sumie 600 mln zł i to nie jest nasze ostatnie słowo.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
Waldemar Wlazło z Solaris Bus & Coach po podpisaniu umowy wręczył prezydent Renacie Granowskiej model Solarisa Urbino Elektric zbudowanego z klocków Lego.
Znamy pewnego poznańskiego motorniczego, pasjonata, który z klocków buduje pojazdy komunikacji miejskiej. Zapytaliśmy, czy ten Solaris to dzieło Mateusza Wawrowskiego vel Mateusz Buduje. I oczywiście, że to on! O Mateuszu, który zbudował również wrocławską Gammę, możesz przeczytać w artykule "Zbudował z klocków Lego wrocławski tramwaj Moderus Gamma".