Jeśli podsumujemy dotacje pozyskane przez MPK od 2023 roku, to wychodzi bardzo przyjemna, niespotykana w skali kraju kwota ponad 600 mln zł, którą dostało nasze miasto na rozwój komunikacji miejskiej.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Pozyskane przez MPK niemal 200 mln zł pochodzi z Programu FENIKS na projekt "Zakup taboru tramwajowego dla Wrocławia - etap I".
Bardzo ambitnie realizujemy nasz program tramwajowy. Kilka nowych linii jest w przygotowaniu - tę na Swojczyce niebawem zaczniemy budować. Jednak po tych liniach muszą jeździć tramwaje i autobusy. Te pieniądze pozwolą z jednej strony refinansować już dokonane zakupy taborowe, a z drugiej pozwolą na zakup kolejnych tramwajów.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Prezes MPK Witold Woźny wymienia, na co i ile pieniędzy pozyskała spółka.
— W 2023 roku pozyskaliśmy środki zewnętrzne na zakup 19 tramwajów w wysokości 99 mln zł. Następnie otrzymaliśmy 33 mln zł dofinansowania na zakup 13 autobusów elektrycznych. W zeszłym to 78 mln zł wsparcia na zakup 28 autobusów elektrycznych - ich przyjazd zaplanowany jest na przyszły rok. Natomiast w styczniu tego roku otrzymaliśmy bezzwrotną dotację 203 mln zł z KPO. Teraz informujemy o środkach z funduszu na infrastrukturę, klimat i środowisko. I to nie jest nasze ostatnie słowo! — zapewnia Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Fakt, że MPK z pozyskanej dotacji zrefinansuje część taborowych zakupów to dobra wiadomość dla pasażerów. Oznacza bowiem, że uwolnione zostały środki na kolejne inwestycje. — Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu lista zamówień na nowy tabor zdecydowanie się wydłuży – zapewnia Witold Woźny.
REWOLUCJA TABOROWA |
Nowe autobusy i tramwaje dla MPK Wrocław w latach 2019-2026: |
NOWE NISKOPODŁOGOWE I KLIMATYZOWANE TRAMWAJE |
|
AUTOBUSY ELEKTRYCZNE |
|
AUTOBUSY SPALINOWE |
|
MODERNIZACJE I REMONTY |
|
PODSUMOWANIE REWOLUCJI TABOROWEJ W LATACH 2019-2025 Inwestycje w tabor: ponad 1,7 mld zł |
INWESTYCJE PLANOWANE NA LATA 2025-2027 |
|