MPK wyjaśnia, że infrastruktura torowa mijanki na ul. Przyjaźni jest gotowa, a ponieważ przewoźnikowi zależało na tym, żeby jak najszybciej przywrócić ruch tramwajowy, dlatego wznowiono kursowanie linii 7 i 17 na początku października.
Taka praktyka była już stosowana przy okazji innych inwestycji tramwajowych – np. na ul. Kosmonautów, gdzie także wznowiono ruch tramwajowy, choć część prac nadal jeszcze się toczyła.
Testy mijanki na ul. Przyjaźni, które prowadziliśmy, wykazały, że infrastruktura torowa jest gotowa i sprawna. Podobnie było z system sterującym ruchem, przy testowych przejazdach pojedynczych tramwajów. Okazało się jednak, że przy regularnym ruchu dużej liczby tramwajów system regulacji sygnalizacją sterującą zawiesza się. Dlatego zwróciliśmy się do wykonawcy o przygotowanie nowego programu sterującego sygnalizacją tramwajową.wyjaśnia Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław
Teraz wykonawca przygotowuje nowe oprogramowanie. MPK szacuje, że do połowy listopada powinny zakończyć się ponowne testy zmienionego oprogramowania sygnalizacji tramwajowej sterującej ruchem na odcinku torowiska między pętlą na Klecinie a przystankiem, gdzie kończy się podwójny tor.
Do tego czasu tramwaje będą kursować z pominięciem mijanki, czyli tak jak przed jej wybudowaniem. Według pierwotnego kontraktu ostateczny termin zakończenia wszystkich robót (także poza torowiskiem) i zamknięcie inwestycji na ul. Przyjaźni przypada 6 grudnia 2025 r.