Nie zwalniają tempa ekipy pracujące przy budowie Alei Wielkiej Wyspy. W ostatnich dniach lipca doszło do historycznego wydarzenia. Robotnicy zespawali kolejne części konstrukcji mostu nad Oławą i dzięki temu można już przejść po nim suchą stopą z jednego brzegu rzeki na drugi.
Do Wrocławia przyjadą w sierpniu stalowe łuki nowego mostu na AWW
Cała stalowa konstrukcja mostu nad Oławą, wraz z estakadami, będzie miała 350 m długości. Jej ciężar wyniesie 350 ton. Gotowych jest już prawie 300 ton elementów. Ich produkcja trwa w zakładzie w Będzinie, gdzie powstały już m.in. poprzecznice, łuki i 70-metrowe przęsła.
Obiekt budowany jest kilkadziesiąt metrów od stuletniej kładki Siedleckiej, z której korzystają piesi i rowerzyści.
Na AWW budują dwa mosty - nad Odrą i Oławą
Warto przypomnieć, że tuż obok budowany jest most nad Odrą, gdzie w drugiej połowie lipca doszło do połączenia dwóch brzegów rzeki. Obie przeprawy - przez Odrę i Oławę - utworzą wspólnie Aleję Wielkiej Wyspy. Pierwsza będzie miała 700 m, a druga 350 m długości. Do tego na AWW powstają dwa wiadukty.
Łączna długość AWW to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Prace zostaną ukończone w 2023 r.