Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Na przełomie maja i czerwca, na budowie Alei Wielkiej Wyspy (AWW) trwają prace przy budowie dwóch mostów. Pierwszy, przez Oławę, wraz estakadami będzie liczył 350 metrów. Drugi, przez Odrę, osiągnie długość 700 metrów.
Aleja Wielkiej Wyspy: most nad Oławą
Przeprawa przez Oławę powstaje tuż obok liczącej sobie prawie sto lat kładki Siedleckiej, przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów. Przed rozpoczęciem budowy było to miejsce, gdzie mieszkańcy okolic przychodzili wypocząć nad wodą.
Obecnie powstało już pierwszych 250 ton elementów mostu nad Oławą. Ich produkcja odbywa się w Wytwórni Konstrukcji Stalowych w Będzinie. Po ukończeniu cała konstrukcja stalowa mostu będzie ważyć ponad 350 ton.
W Będzinie powstają m.in. poprzecznice, łuki i przęsła, czyli wszystkie elementy niezbędne do powstania stalowej konstrukcji mostu. Jedno takie przęsło ma 70 metrów długości.Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Elementy z będzińskiej wytwórni będą przyjeżdżać do Wrocławia w wakacje, w lipcu i sierpniu. Zaraz po ich dostarczeniu rozpocznie się budowa stalowej części przeprawy.
Obecnie ekipy budowalne przygotowują kolejne podpory pod montaż elementów stalowych z Będzina. Od strony ul. Wilczej zabetonowane zostały pierwsze trzy takie podpory, które są częścią całego przyszłego układu nośnego.
Aleja Wielkiej Wyspy: most nad Odrą
W drugiej połowie maja na Alei Wielkiej Wyspy (AWW) trwa również budowa największego obiektu.
To 700-metrowy most nad Odrą, który będzie częścią trasy łączącej ulice Krakowską z Mickiewicza.
Obecnie trwa wylewanie kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Obiekt powstaje tzw. metodą nawisową.
Metoda nawisowa polega na wysuwaniu, za pomocą specjalnych wózków, kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Na początku maja został wylany kolejny segment, który połączy nas z estakadą znajdującą się od strony ul. Międzyrzeckiej i dochodzi prawie do samego przęsła nurtowegoTomasz Czajka, zastępca dyrektora kontraktu ze spółki Banimex, która prowadzi prace
Aleja Wielkiej Wyspy: podstawowe informacje
Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą.
Będzie to droga jednojezdniowa przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Samochody ciężarowe powyżej 3,5 ton tędy nie pojadą.
Docelowo ma połączyć ulice Krakowską i Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez Park Szczytnicki.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz nowe drogi rowerowe. Koszt inwestycji to około 234 mln zł.