- TERMINY: Sobota 10.01.2026 o 21:30
- Miejsce: Teatr Muzyczny Capitol
- BILETY: Wstęp biletowany / Cena biletu od 40zł do 140 zł
FILTRUJ
CICHO to cykl pięciu solowych koncertów wokalno-instrumentalnych, które będą wykonane bez nagłośnienia, na minimalnym poziomie głośności. Dźwięki o wysokiej mocy towarzyszą nam niemal wszędzie – w życiu codziennym, ale także w teatrze i sali koncertowej. W chaosie bodźców potrzebujemy bezpieczeństwa audialnego, aby móc czerpać radość i satysfakcję z muzycznych spotkań. Chcemy uwrażliwić naszych widzów na ciszę w muzyce i dać im możliwość słuchania jej w adekwatnych warunkach.
Telefony zrewolucjonizowały odbiór muzyki granej na żywo. Zamiast przeżywać każdą chwilę i delektować się każdym dźwiękiem, sięgamy po urządzenia elektroniczne, aby zarejestrować muzyczne wydarzenie, w którym akurat bierzemy udział. Chcemy, aby nasi widzowie powrócili do źródeł słuchania muzyki wykonywanej na żywo, gdzie liczy się tu i teraz. Tym samym, w koncercie CICHO można uczestniczyć pod warunkiem pozostawienia urządzeń elektronicznych w domu lub w teatralnej szatni, która zapewni bezpieczne przechowanie rzeczy. Idealnym rozwiązaniem będzie zostawienie telefonów w domu, aby w pełni doświadczyć ciszy muzycznego wieczoru. Bardzo do tego zachęcamy.
Chcemy, aby wyjątkowość akustycznych wieczorów towarzyszyła naszej publiczności już od momentu wejścia na widownię. W związku z tym, zaprosimy naszych widzów do dziesięciominutowej ciszy, a potem do krótkiego warsztatu z muzykoterapeutą Michałem Jóźko, członkiem Polskiego Towarzystwa Balneologii i Medycyny Fizykalnej. Po każdym koncercie, bez udziału publiczności, odbędzie się spotkanie z wykonawcami oraz muzykoterapeutą Michałem Jóźko. Dyskusja będzie dotyczyła, między innymi, wyzwań w graniu muzyki bez nagłośnienia, higieny pracy z dźwiękami oraz wpływu głośności na psychikę. Rozmowy będą nagrywane i udostępniane w formie podcastu audio, a przeprowadzi je Teresa Drozda, dziennikarka i recenzentka teatralna, a także autorka podcastu „Capitol na ucho”.
Mateusz Rybicki – klarnecista i saksofonista jazzowy, improwizator i kompozytor działający w obszarach muzyki improwizowanej i poszukującego jazzu. Jego język muzyczny jest charakterystyczny i unikalny, wyraźnie nawiązuje do tradycji jazzu, czerpie także z ducha muzyki etnicznej i klasycznej, jest esencjonalny, organiczny i wyróżnia się szczególnym zmysłem melodycznym. Współpracował z czołówką polskiego, kreatywnego środowiska muzycznego, a także wieloma ważnymi postaciami z zagranicy. W latach 2015-2016 mieszkał w Berlinie, gdzie współpracował między innymi z Tristanem Honsingerem. W 2019 roku razem ze Zbigniewem Kozerą, został zaproszony przez Joelle Leandre do udziału w jej rezydencji podczas Krakowskiej Jesieni Jazzowej – rezultatem tego spotkania jest album wydany przez wytwórnię Not Two. Miał okazję występować z takimi muzykami jak: Peter Brötzmann, Alexander Von Schlippenbach, JB Lewis, Mikołaj Trzaska, Maciej Obara, Tomeka Reid, a także: Tony Malaby, Sun Mi Hong, Frank Gratkowski, John Dikeman, Marta Warelis, Hamid Drake, Steve Noble. Stypendysta miasta Wrocław, laureat nagrody Warto i konkursu Jazz Nad Odrą. Prowadzi zespół Ascetic oraz septet wykonujący skomponowaną przez niego muzykę w oparciu o Apokalipsę św. Jana – Mateusz Rybicki Apokalypsis.
Marszałka Józefa Piłsudskiego 67, Wrocław 50-020