Kalendarium Kiedy
W 4 kinach
Oparta na opublikowanej w 22 krajach, bestsellellerowej powieści Gillesa Legardiniera „Do usług szanownej pani”.Osiągnąwszy wiek, w którym niemal wszystkie bliskie mu osoby odeszły lub rozjechały się po świecie, Andrew Blake nie ma już nawet ochoty na żarty ze swoim kolegą z młodości, Richardem. Pod wpływem nagłego impulsu postanawia przekazać stery swojej małej angielskiej firmy w ręce zaufanej asystentki i zatrudnić się w charakterze majordoma we Francji, w rodzinnym kraju swojej zmarłej żony. Na miejscu nikt nie zna jego prawdziwej tożsamości i to mu się podoba.Niestety, kiedy Andrew pojawia się w posiadłości rodziny Beauvillier, nic nie wygląda tak, jak to sobie wyobrażał… Wdowa Nathalie, jego szefowa, zaskakuje osobliwymi zwyczajami... Z kucharką Odile nie jest łatwo znaleźć wspólny język, biorąc pod uwagę jej wybuchowy charakter i skrywane tajemnice. Młoda gosposia, Manon, wydaje się zagubiona i zrozpaczona. Zarządca majątku, Philippe, mieszkający w głębi parku, z jakiegoś powodu trzyma się na dystans z resztą mieszkańców posiadłości. No i trzeba jeszcze wkraść się w łaski imponującego kocura o imieniu Mefisto. Andrew wie, że nie ma już wyboru. On, który był przekonany, że jego życie dobiega końca, będzie musiał zacząć je od nowa…
W 3 kinach
„Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro jest nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet Barbie Grety Gerwig i Oppenheimera Christophera Nolana. Jutro będzie nasze to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. Jutro będzie nasze emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao!
W 3 kinach
Na co dzień skryty i nieśmiały profesor filozofii Gary Johnson (Glen Powell), pokazuje drugie oblicze, dorabiając jako „fałszywy zabójca” na usługach Departamentu Policji z Nowego Orleanu. Obdarzony niespotykanym talentem do zdumiewających metamorfoz i przebieranek, mężczyzna nie ma sobie równych w wyłapywaniu ludzi planujących morderstwa swoich wrogów. Co jednak, gdy – podszywając się pod seksownego killera – sam znajdzie się pod wpływem i urokiem kobiety, którą zamierzał posłać za kratki? Czy uwikłany w gorący romans zdoła oprzeć się pięknej Madison (Adria Arjona), czy też sam stanie się ofiarą w tej przebiegłej grze pozorów?Doceniony przez krytyków i festiwalową publiczność (96% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes!), „Hit Man” to komediowy film sensacyjny w reżyserii wielokrotnie nominowanego do Oscara – Richarda Linklatera („Boyhood”, cykl „Przed wschodem słońca”). W roli głównej – współpracownika policji, który by złapać osoby zlecające morderstwa – sam wciela się w zabójcę, wystąpił znany z megahitu „Top Gun: Maverick” oraz filmów „Tylko nie ty” i „Twisters” – Glen Powell. Partneruje mu zjawiskowa Adria Arjona („Morbius”, „Detektyw”) oraz gwiazda serialu „The Walking Dead” Austin Amelio. Scenariusz filmu zainspirowały prawdziwe, choć nieprawdopodobne wydarzenia, opisane w 2001 roku na łamach magazynu Texas Monthly. „Hit Man” to jedyne w swoim rodzaju połączenie akcji, humoru, suspensu, sensacji i burzliwego romansu. Przegapić ten film to prawdziwa zbrodnia!
W 1 kinie
Młoda kucharka Waria pracuje w przydrożnej knajpie, gdzie nikt nie potrzebuje jej “eleganckich potraw”. Decyduje się uciec jak najdalej od domu, do prawdziwej stolicy restauracji, aby pokazać, że jest w stanie być szefową kuchni w europejskiej restauracji. Po licznych nieudanych próbach, aby otrzymać posadę kucharki w ekskluzywnych restauracjach, Waria dopisuje do swojego CV doświadczenie pracy w stołecznej restauracji pod okiem znanego szefa kuchni. I to zaczyna działać! Jednak teraz musi poradzić sobie w konkurencyjnym środowisku, gdzie nikt nie może odkryć jej tajemnicy. Zwrot akcji następuje w momencie, kiedy w swoim mieszkaniu Waria znajduje nieznaną jej starą książkę kucharską Olgi Franko, która zmienia jej nastawienie do własnych tradycji kulinarnych.
W 1 kinie
Dog i Mirales to przyjaciele z dzieciństwa. Mieszkają w miasteczku na południu Francji i przez większą część dnia włóczą się po ulicach. Jedną z ulubionych rozrywek Miralesa jest dokuczanie Dogowi, które ten przyjmuje ze stoickim spokojem. Ich przyjaźń zostaje wystawiona na próbę, gdy do miasteczka przyjeżdża Elsa, z którą wiąże się Dog. Zazdrosny Mirales musi zerwać ze swoją przeszłością, aby móc się rozwijać i znaleźć sobie miejsce w życiu.
W 2 kinach
Nadia to nauczycielka, która w szczytnej idei europejskiej integracji widzi szansę na poprawienie bytu swojej rodziny. Namawia męża i dzieci, by zgłosili się do rządowego programu „Lekcje tolerancji”, co ma im przynieść wymierne finansowe korzyści.Zgodnie z założeniami całego przedsięwzięcia na pewien czas ma z nimi zamieszkać aktywista społeczności LGBTQ+. Poszczególni członkowie rodziny reagują na Wasyla z dużą podejrzliwością i dystansem, ujawniając głęboko skrywane homofobiczne zapędy. Mężczyzny to jednak nie zraża, bo jego głównym celem jest walka o akceptację i zrozumienie osób reprezentowanych przez niego mniejszości. Obecność Wasyla wpływa na dynamikę rodzinnych relacji i ożywia uczucia, o jakich bohaterowie najwyraźniej dawno już zapomnieli. Niespodziewanie przedefiniowaniu ulega zastały rodzinny układ. Matka, ojciec, córka i syn budują na nowo swoje relacje i rodzinne role. Ku zaskoczeniu wszystkich bohaterów Wasyl zagląda w ich dusze i odkrywa pragnienia, marzenia i smutki, które głęboko skrywali.Utrzymany w lekkim tonie, a przy tym pełen sarkazmu film Arkadija Nepytaliuka oparty jest na głośnej sztuce Igora Bilyca „Gay Parade”.To opowieść skupiona wokół tematów równości, dyskryminacji, empatii i lęku przed innością. Tematy te stają się jednak dla reżysera pretekstem do analizy życia rodzinnego i życzliwego podśmiewania się z ukraińskiego społeczeństwa i panujących w nim stosunków.
W 1 kinie
Noxeema i Vida (Patrick Swayze, Wesley Snipes) po wygranej w Nowym Jorku konkursu na najlepszą drag queen wyruszają do Los Angeles na „Drag Queen of America”. W ostatniej chwili dołącza do nich Chi Chi. Na Zachodnie Wybrzeże wybierają się starym modelem Cadillaka. Z powodu awarii samochodu skazani są na przymusowy postój w małym miasteczku Snydersville, gdzie wprowadzą dużo zamieszania. W konsekwencji odmienią to małe, miasteczko…
W 1 kinie
Zgodne i stabilne małżeństwo 40-letniej Sophie z Xavierem trwa już dziesięć lat. Sytuacja zmienia się, gdy decydują się na remont domu, przy okazji którego Sophie spotyka Sylvaina. Wybucha między nimi gwałtowne, pełne pasji uczucie. Przeciwieństwa się przyciągają, ale czy tak różne od siebie osoby wytrzymają ze sobą? Jak rozwinie się relacja fachowca z robotniczej rodziny i naukowczyni zajmującej się filozofią?
W 1 kinie
Akcja filmu w dużej mierze sprowadza do jednego wnętrza. To tam, w trakcie pożegnalnej kolacji, stajemy się świadkami całego spektrum emocji, jakie za sprawą świetnie napisanych dialogów udzielają się bohaterom. Od śmiechu do wzruszeń, od złości po zaskoczenie. W końcu co może pójść nie tak na spotkaniu w gronie przyjaciół?Pandemia i związany z nią lockdown solidnie dały się we znaki Lisie i Clemensowi, głównym bohaterom komedii „Kolacja pożegnalna”. Para zdecydowana jest zacząć nowy rozdział w swoim życiu, a pomóc ma w tym przeprowadzka z sennego Hanoweru do tętniącego życiem Berlina.Lisa jest ambitną lekarką, przed którą poważna zawodowa szansa, Clemens z kolei próbuje swoich sił jako piosenkarz i tekściarz. Oboje liczą, że wyjazd do niemieckiej stolicy okaże się przełomowy na każdej płaszczyźnie ich życia. Zanim jednak do tego dojdzie, para postanawia zorganizować pożegnalną kolację w swoim niemal pustym już mieszkaniu. Kiedy kolejni przyjaciele odwołują w ostatniej chwili wizytę, a w ich miejsce na imprezę trafiają nieproszeni goście, sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli…
W 1 kinie
Historia rodzin Pawlaków i Karguli jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Wśród osób opuszczających swe domy na Kresach, leżących dziś w granicach Ukrainy, był Jan Mularczyk, stryj znakomitego scenarzysty i pisarza Andrzeja Mularczyka, autora scenariusza do kultowej trylogii i prequelu. To właśnie on stał się, wiele lat później, pierwowzorem postaci Kazimierza Pawlaka, doskonale znanej z trylogii „Sami swoi”, „Nie ma mocnych” i „Kochaj albo rzuć”. Jan Mularczyk, osiedlił się w Tymowej, w okolicy Lubina, na terenie Dolnego Śląska. – Miał za sobą bogatą historię życia, a przy tym był wspaniałym narratorem. Słuchałem opowieści jego życia przez kilka tygodni i spisywałem je w zeszytach, które zachowałem do dziś. W tych opowieściach był i dramat, i melancholia, i humor – mówi Andrzej Mularczyk.Zupełnie nowa opowieść w reżyserii Artura Żmijewskiego o nieznanych dotąd widzom wydarzeniach z życia dwóch rodzin - Karguli i Pawlaków. Autorem scenariusza prequela, podobnie jak w przypadku słynnej trylogii, jest Andrzej Mularczyk. Oprócz Adama Bobika i Karola Dziuby na ekranie pojawią się m.in. Paulina Gałązka, Weronika Humaj, Zbigniew Zamachowski, Katarzyna Krzanowska, Mirosław Baka, Wojtek Malajkat, Anna Dymna, Janusz Chabior i Adam Ferency. Zwiastun filmu już w sieci.Scenariusz filmu „Sami swoi. Początek” powstał na podstawie książki „Każdy żyje jak umie”, autorem jest Andrzej Mularczyk. To on napisał scenariusze do filmów, które stały się kultowymi. Inspiracją dla trylogii i jej prequela, który za chwilę wejdzie do kin, były prawdziwe wydarzenia. Pierwowzorem postaci Kazimierza Pawlaka był stryj Andrzeja Mularczyka. Nie tylko Andrzej Mularczyk jest elementem łączącym nowy film z tymi sprzed 50 lat. Drugim jest Anna Dymna.
W 1 kinie
Jest rok 1927. Don Lockwood zawdzięcza sławę amanta kina niemego pomyślnemu splotowi okoliczności i swej ekranowej partnerce Linie Lamont, osobie obdarzonej bardzo piskliwym głosem. Nadchodzą jednak czasy kina dźwiękowego i wytwórnia Monumental Pictures, której Don i Lina są gwiazdami, musi stawić czoło konkurencji "Śpiewaka jazzbandu". Zapada decyzja realizacji filmu dźwiękowego. W trakcie zdjęć Don zakochuje się w aktoreczce rewiowej - Kathy Seldon, świetnej tancerce i śpiewaczce. By ratować film, przerabiają go na musical, a Kathy jako dublerka użycza głosu Linie. Intrygi Liny, kapryśnej gwiazdy, stają na drodze zarówno przyszłej karierze Kathy, jak również jej związkowi z Donem.
W 1 kinie
Film, który doskonale spełnia wszystkie założenia filmu kultowego opracowane przez Umberto Eco. Od 25 lat jest bez przerwy pokazywany w kinach amerykańskich i ma swoje niezwykle oddane grono wielbicieli. "Rocky Horror Picture Show" to niesamowita mieszanka komedii, horroru i musicalu. Do tajemniczego zamku zamieszkiwanego przez groźnego doktora Frank-N-Furtera pewnej nocy trafiają Janet i Brad, którym zepsuł się samochód. Para ta stanie się świadkiem stworzenia przez doktora idealnego kochanka Rocky'ego Horrora.
Brak wydarzeń odpowiadających Twoim kryteriom wyszukiwania
Podpowiedzi:
FILTRUJ