Na zachodzie Wrocławia powstaje ostatni odcinek obwodnicy Leśnicy, czyli przyszła ulica 11 listopada.
Obecnie wznoszony jest tam wiadukt nad linią kolejową nr 275 z Wrocławia w stronę Legnicy. Powstaje również prowadząca do niego droga. Wiadukt znajdzie się nad torami, pół kilometra na zachód od przystanku kolejowego Wrocław Żerniki.
Wiadukt pochłania ogromne ilości polskiego betonu i ukraińskiej stali
W drugiej połowie czerwca na budowie widać już wyraźnie elementy przyszłego wiaduktu nad torami. Do jego budowy wylano dotychczas ponad 5 tys. metrów sześciennych betonu. Taka ilość jest w przybliżeniu potrzebna do postawienia osiedla 50 domków jednorodzinnych.
W wylanym betonie znalazło się dotychczas aż 570 ton stali. W większości pochodziła z Ukrainy.
Galeria zdjęć
Obwodnica Leśnicy – na budowie wiaduktu pracują nawet nocą
Na mocy porozumienia z PKP prace przy wiadukcie trwają także nocą. Od północy przez około cztery godziny zawieszony jest ruch pociągów z Wrocławia do Legnicy przez stację Żerniki i wykonawca może pracować na terenie należącym do PKP.
W połowie czerwca właśnie nocą wylewany jest beton pod kolejne fundamenty wiaduktu, przestawiany jest słup trakcyjny stojący na trasie przyszłej drogi i zakładana jest belka na bramownicę nad torami.
Wokół południowej strony wiaduktu powstał już także nowy ślad ul. Jerzmanowskiej. W wakacje planowane jest puszczenie tamtędy ruchu. Wykonawca rozpocznie wówczas budowę nasypu w miejscu obecnej jezdni, którym w 2023 r. dojedziemy do al. Kaczorowskiego.
Obwodnica Leśnicy – gotowe pół ronda na skrzyżowaniu z ul. Halicką
Przyszły wiadukt będzie miał 160 m długości, a cały ostatni odcinek obwodnicy Leśnicy – od al. Kaczorowskiego do ul. Kosmonautów – 2 km. Znajdzie się na nim po jednym pasie ruchu w każdą stronę, drogi dla rowerzystów i chodniki dla pieszych.
Do połowy czerwca, na prowadzącej do wiaduktu drodze od strony ul. Kosmonautów, powstało już pół ronda, które docelowo znajdzie się na skrzyżowaniu ul. 11 listopada z ul. Halicką.
Prace nad ostatnim odcinkiem obwodnicy Leśnicy (przebudowa ul. Kosmonautów i budowa nowej ul. 11 listopada) kosztują 181 mln zł i dofinansowane są ze środków z Unii Europejskiej. Całą trasą pojedziemy jesienią 2023 roku. Budowę prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje, na wykonawcę wybrano firmę Bickhardt Bau Polska.
Obwodnica Leśnicy – kierowcy ominą wąską drogę przez centrum Leśnicy
Przyszła ul. 11 listopada połączy ul. Kosmonautów z al. Kaczorowskiego, czyli istniejącą już częścią obwodnicy Leśnicy.
Po jej otwarciu jadąc ul. Kosmonautów będzie można skręcić w lewo, na wysokości skrzyżowania z ul. Fieldorfa, w okolicach szpitala im. T. Marciniaka.
Dalej kierowcy pojadą budowaną ul. 11 listopada i powstającym właśnie wiaduktem. W ten sposób znajdą się na al. Kaczorowskiego, którą będzie można ominąć całą Leśnicę i już za nią wyjechać na drogę nr 94 w stronę Środy Śląskiej i Zielonej Góry lub dostać się na lotnisko i dalej na AOW.
Obwodnica Leśnicy – cała trasa po zakończeniu budowy wiaduktu
- przebudowana ul. Kosmonautów z nowym torowiskiem, na odcinku od kąpieliska Glinianki do skrzyżowania z ul. Fieldorfa,
- powstająca ul. 11 listopada z wiaduktem nad torami i rondem na krzyżówce z ul. Halicką (połączy ul. Kosmonautów z al. Kaczorowskiego),
- pierwsza możliwość jazdy obwodnicą za budowanym wiaduktem: al. Kaczorowskiego, most Ratyński, al. Kaczorowskiego i wjazd na drogę nr 94 na Środę Śląską i Zieloną Górę przez rondo Żołnierzy Łącznościowców koło Lasu Leśnickiego,
- druga możliwość jazdy obwodnicą za budowanym wiaduktem: al. Kaczorowskiego, ul. Brzezińskiego, lotnisko, ul. Graniczna, AOW lub dalej w stronę centrum miasta.
Przy obecnym natężeniu ruchu, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, dzięki ominięciu Leśnicy będziemy mogli zaoszczędzić nawet godzinę.