Na zachodzie Wrocławia powstaje ostatni odcinek obwodnicy Leśnicy, czyli przyszła ulica 11 listopada.
Obecnie wznoszony jest tam wiadukt nad linią kolejową nr 275 z Wrocławia w stronę Legnicy. Powstaje również prowadząca do niego droga. Wiadukt znajdzie się nad torami, pół kilometra na zachód od przystanku kolejowego Wrocław Żerniki.
Wiadukt pochłania ogromne ilości polskiego betonu i ukraińskiej stali
W drugiej połowie czerwca na budowie widać już wyraźnie elementy przyszłego wiaduktu nad torami. Do jego budowy wylano dotychczas ponad 5 tys. metrów sześciennych betonu. Taka ilość jest w przybliżeniu potrzebna do postawienia osiedla 50 domków jednorodzinnych.
Znajdujemy się na świeżo zamontowanych belkach ustroju nośnego. Obecnie przygotowujemy się do wylania betonu pod kolejne przęsło. Będziemy też wykonywać następne podpory na terenie kolejowymPiotr Wilkosz, przedstawiciel wykonawcy, firmy Bickhardt Bau Polska
W wylanym betonie znalazło się dotychczas aż 570 ton stali. W większości pochodziła z Ukrainy.
Galeria zdjęć
Obwodnica Leśnicy – na budowie wiaduktu pracują nawet nocą
Na mocy porozumienia z PKP prace przy wiadukcie trwają także nocą. Od północy przez około cztery godziny zawieszony jest ruch pociągów z Wrocławia do Legnicy przez stację Żerniki i wykonawca może pracować na terenie należącym do PKP.
W połowie czerwca właśnie nocą wylewany jest beton pod kolejne fundamenty wiaduktu, przestawiany jest słup trakcyjny stojący na trasie przyszłej drogi i zakładana jest belka na bramownicę nad torami.
Wokół południowej strony wiaduktu powstał już także nowy ślad ul. Jerzmanowskiej. W wakacje planowane jest puszczenie tamtędy ruchu. Wykonawca rozpocznie wówczas budowę nasypu w miejscu obecnej jezdni, którym w 2023 r. dojedziemy do al. Kaczorowskiego.
Obwodnica Leśnicy – gotowe pół ronda na skrzyżowaniu z ul. Halicką
Przyszły wiadukt będzie miał 160 m długości, a cały ostatni odcinek obwodnicy Leśnicy – od al. Kaczorowskiego do ul. Kosmonautów – 2 km. Znajdzie się na nim po jednym pasie ruchu w każdą stronę, drogi dla rowerzystów i chodniki dla pieszych.
Do połowy czerwca, na prowadzącej do wiaduktu drodze od strony ul. Kosmonautów, powstało już pół ronda, które docelowo znajdzie się na skrzyżowaniu ul. 11 listopada z ul. Halicką.
Prace nad ostatnim odcinkiem obwodnicy Leśnicy (przebudowa ul. Kosmonautów i budowa nowej ul. 11 listopada) kosztują 181 mln zł i dofinansowane są ze środków z Unii Europejskiej. Całą trasą pojedziemy jesienią 2023 roku. Budowę prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje, na wykonawcę wybrano firmę Bickhardt Bau Polska.
Obwodnica Leśnicy – kierowcy ominą wąską drogę przez centrum Leśnicy
Przyszła ul. 11 listopada połączy ul. Kosmonautów z al. Kaczorowskiego, czyli istniejącą już częścią obwodnicy Leśnicy.
Po jej otwarciu jadąc ul. Kosmonautów będzie można skręcić w lewo, na wysokości skrzyżowania z ul. Fieldorfa, w okolicach szpitala im. T. Marciniaka.
Dalej kierowcy pojadą budowaną ul. 11 listopada i powstającym właśnie wiaduktem. W ten sposób znajdą się na al. Kaczorowskiego, którą będzie można ominąć całą Leśnicę i już za nią wyjechać na drogę nr 94 w stronę Środy Śląskiej i Zielonej Góry lub dostać się na lotnisko i dalej na AOW.
Obwodnica Leśnicy – cała trasa po zakończeniu budowy wiaduktu
- przebudowana ul. Kosmonautów z nowym torowiskiem, na odcinku od kąpieliska Glinianki do skrzyżowania z ul. Fieldorfa,
- powstająca ul. 11 listopada z wiaduktem nad torami i rondem na krzyżówce z ul. Halicką (połączy ul. Kosmonautów z al. Kaczorowskiego),
- pierwsza możliwość jazdy obwodnicą za budowanym wiaduktem: al. Kaczorowskiego, most Ratyński, al. Kaczorowskiego i wjazd na drogę nr 94 na Środę Śląską i Zieloną Górę przez rondo Żołnierzy Łącznościowców koło Lasu Leśnickiego,
- druga możliwość jazdy obwodnicą za budowanym wiaduktem: al. Kaczorowskiego, ul. Brzezińskiego, lotnisko, ul. Graniczna, AOW lub dalej w stronę centrum miasta.
Przy obecnym natężeniu ruchu, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, dzięki ominięciu Leśnicy będziemy mogli zaoszczędzić nawet godzinę.