Najtańszą ofertę złożyła firma Gotowski Bydgoszcz - opiewa ona na 232 mln zł. Konsorcjum, z firmą Banimex na czele chce za budowę drogi 234 mln zł, firma Kobylarnia SA - 245 mln zł, natomiast Budimex - 316 mln zł. Teraz Wrocławskie Inwestycję mają czas na przeanalizowanie ofert. Co istotne dwie najtańsze mieszczą się w kwotach, które na inwestycję planowało wydać miasto.
Jest najważniejsza decyzja
Inwestycja będzie prowadzona w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Pierwszym zadaniem przyszłego wykonawcy będzie wykonanie dokumentacji projektowej, a więc musi uzyskać także niezbędne uzgodnienia. Na szczęście najtrudniejsza z decyzji administracyjnych, decyzja środowiskowa, jest już wydana. Mimo to projektowanie potrwa nawet kilkanaście miesięcy. Dopiero potem rozpocznie się budowa, która – według obecnych szacunków – może zakończyć się na przełomie 2021 i 2022 roku. Jeśli nie pojawią się odwołania i rozstrzygnięcie przetargu uda się szybko przeprowadzić, wiosną 2018 r. można będzie podpisać umowę z wykonawcą.
3,5 km nowej drogi
Aleja Wielkiej Wyspy będzie trasą jednojezdniową z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Łącznie 3,5 km nowej drogi połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza, krzyżując się również z ulicami Olszewskiego i Dembowskiego. Na razie nie powstanie natomiast skrzyżowanie nowej trasy z ulicą Międzyrzecką, które oprotestowali mieszkańcy. Przez Aleję będzie wytyczona linia autobusowa.
Nowa droga ma przede wszystkim odciążyć komunikacyjnie Biskupin. Powstaje połączenie z południem Wrocławia. Łatwiejsza będzie obsługa atrakcji turystycznych w tym rejonie, takich jak Hala Stulecia czy Ogród Zoologiczny. Aleja Wielkiej Wyspy będzie 110. mostem we Wrocławiu, pobiegnie nad Oławą i Odrą. Most nr 109 został wybudowany na obwodnicy Leśnicy. Do tego mamy w mieście 33 kładki nad rzekami.
Jesli przetarg uda się rozstrzygnąć bez niespodzianek planowanym terminem zakończenia inwestycji jest przełom 2021 i 2022 roku.