W niedzielę (16 czerwca) wieczorem ruch z kierunku Katowic powróci na obecnie remontowaną, północną jezdnię i będzie obsługiwany przez 5 bramek wyjazdowych z odcinka płatnego. Ruch w kierunku Katowic będzie, przed samym poszerzeniem związanym z poborem opłat, sprowadzany do jednego pasa (na długości około 200m), a następnie kierowany do trzech funkcjonujących bramek wjazdowych na odcinek płatny. Podczas tego etapu robót wyłączone z ruchu będzie pięć środkowych bramek.
Zgodnie z założonym harmonogramem ten etap ma zakończyć się do 25 czerwca.
– Apelujemy do kierowców podróżujących w kierunku Opola i Katowic o zjeżdżanie z autostrady możliwie jak najwcześniej i korzystanie z dróg alternatywnych lub wyznaczonego objazdu zalecanego dla pojazdów do 3,5 ton – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Zalecany objazd dla aut do 3,5 t
Objazd rozpoczyna się na węźle Wrocław Południe, gdzie kierowcy zjeżdżają z autostrady A4 na drogę ekspresową S8 (dalej drogę krajową nr 8) w kierunku Kłodzka. Następnie należy skręcić w drogę wojewódzką 346 (kierunek Oława) i dalej w drogę wojewódzką 395 (kierunek Wrocław).
Drogą wojewódzką 395 kierowcy dojadą do węzła autostradowego Wrocław Wschód. Taka sama trasa zalecanego objazdu obowiązuje dla przeciwnego kierunku ruchu.
Do remontu jezdnie i miejsca postojowe
Zamówienie obejmowało zaprojektowanie oraz wykonanie remontu obu jezdni autostrady A4 w rejonie PPO Karwiany, jezdni manewrowych i miejsc postojowych na parkingu oraz drogi dojazdowej. Przed rozpoczęciem robót w terenie wykonawca musiał się do nich przygotować, wykonując dokumentację projektową, projekt stałej i czasowej organizacji ruchu wraz z objazdami, oraz wykonać odcinek próbny. Remont za około 2,5 mln złotych wykonuje firma Strabag Infrastruktura.
Szczegółowe informacje o warunkach drogowych panujących na drogach krajowych podawane są pod całodobowym numerem Informacji Drogowej GDDKIA 19 111. Zasięgnąć ich można– także w lokalnych Punktach Informacji Drogowej (PID). Oddział we Wrocławiu (71) 320 98 18.