Światowe Igrzyska Sportowe 2017

TWG 2017 – tor wrotkarski zmieni park Tysiąclecia

Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetargi na dwa ważne projekty związane z budową infrastruktury sportowej w parku Tysiąclecia i przygotowaniami do The World Games 2017. Wiosną ma się rozpocząć przebudowa ulicy Sukielickiej i budowa toru wrotkarskiego.

  • zdjęcie ilustracyjne. fot. stadion wroclaw


Jako wykonawca toru wrotkarskiego wskazana została firma Berger Bau Polska, która oferuje swoje usługi za ponad 6,2 mln zł. Do przebudowy ul. Sukielickiej szykuje się spółka GM-Roads Polska z ofertą wartą prawie 3,4 mln zł.

– Na ostateczne rozstrzygnięcia musimy jeszcze chwilę poczekać – mówi rzecznik WI Marek Szempliński. – W obu przypadkach poza ceną o wyborze przesądzał okres udzielenia gwarancji, ale oprócz tego, niestety, część ofert konkurencyjnych nie mogła być wzięta pod uwagę z powodu niedających się usunąć braków – w szczególności chodzi o pominięcie niektórych pozycji w kosztorysach, ale także brak udokumentowania wymogów stawianych w zamówieniu. Nie wszyscy oferenci zgadzają się z tym. Musimy zatem liczyć się z protestami – tłumaczy Szempliński.

Co jest do zrobienia? Z punktu widzenia organizacji igrzysk World Games istotniejsza jest  budowa toru wrotkarskiego. Powstaną dwa. Tor do jazdy szybkiej. Jego długość całkowita wynosi 218,85 m, długość trasy 200 m, szerokość 6 m. Wokół toru zaprojektowano bariery ochronne o wysokości 1,2 m ponad poziom toru z wypełnieniem przeziernym odpornym na uderzenia oraz panelami odpornymi na wstrząsy o wysokości 20 cm zamontowanymi 2 cm nad powierzchnią toru. Nawierzchnia wnętrza toru zaprojektowana jest jako betonowa.

Drugi to tor do jazdy ulicznej. Ma długość całkowitą 620,61 m oraz 580 m długości, mierzone 30 cm od krawędzi toru po najkrótszej linii trasy. Szerokość toru zaprojektowano na 8 m. Na całej długości toru zaprojektowano trzy szykany, a najdłuższy odcinek prosty ma długość 108 m. Tor uliczny jest połączony dłuższym bokiem z torem do jazdy szybkiej  pasem wolnej nawierzchni o szerokości 2,7 m dzięki czemu jest możliwość stworzenia wspólnego systemu pomiaru na linii startu i mety.

Mniejsze zadanie to przebudowa Sukielickiej. To droga, umożliwiająca dojazd do planowanych obiektów. W takim też zakresie ulica ma być przebudowana – powstanie dojazd od ul. Rogowskiej. Oczywiście poza jezdnią drogowcy zbudują nieistniejące tutaj chodniki, no i trzeba uwzględnić miejsca postojowe, aby odwiedzający park mieli gdzie zaparkować. Na zaprezentowanym powyżej poziomie obie inwestycja mają być zrealizowane do pierwszego kwartału 2017 roku i są wstępem do dalszej rozbudowy terenów sportowo-rekreacyjnych w parku Tysiąclecia.

ram

Zgłoś uwagę