I. Program skierowany jest, do placówek oświatowych położonych na terenie Wrocławia.
Celem programu jest:
- edukacja dzieci i młodzieży w zakresie prawidłowego segregowania odpadów,
- promocja selektywnego zbierania odpadów oraz kształtowanie nawyków dzieci i młodzieży w tym zakresie,
- zwiększenie ilości odpadów szkła, papieru i tworzyw sztucznych poddawanych recyklingowi i odzyskowi, a tym samym ograniczenie ilości kierowanych do składowania odpadów komunalnych wytworzonych na terenie Wrocławia.
II. Warunki użyczenia zestawu pojemników:
- O użyczenie zestawów pojemników może wystąpić każda placówka oświatowa z terenu Wrocławia, która:
- zadeklarowała w deklaracji składanej gminie selektywne zbieranie odpadów komunalnych,
- dysponuje miejscem do ustawienia pojemników w miejscach dostępnych dla uczniów placówki w sposób zapewniający prawidłowe korzystanie z pojemników oraz dotrzymanie warunków BHP,
- uczestniczy w przynajmniej jednym projekcie edukacyjnym o charakterze ekologicznym,
- zagwarantuje właściwy nadzór nad użytkowaniem pojemników w zakresie przeciwdziałania dewastacji i prawidłowej eksploatacji (systematycznego opróżniania i pozbywania się odpadów zebranych selektywnie w pojemnikach),
- zobowiąże się przeprowadzić w placówce kampanię informacyjną dla uczniów w zakresie obowiązku i zasad selektywnego zbierania odpadów.
2. Placówka oświatowa może wystąpić o użyczenie maksymalnie po jednym zestawie na każdą kondygnację budynku, na której odbywają się zajęcia edukacyjne.
- Zainteresowana placówka oświatowa wystąpi z wnioskiem o użyczenie zestawu pojemników zgodnym z wzorem wniosku do dnia 19 września 2014 r.
- Zainteresowana placówka oświatowa podpisze z Gminą Wrocław umowę użyczenia zestawów pojemników z 36 miesięcznym terminem obowiązywania.
- Po upływie terminu obowiązywania umowy zestawy pojemników przejdą na własność użytkownika.
III. Zainteresowana placówka oświatowa po podpisaniu umowy otrzyma zestawy pojemników oraz instrukcję dotyczącą sposobu segregacji odpadów.
IV. W ramach umowy placówka oświatowa zapewnia:
1. wykorzystanie zestawów pojemników wyłącznie do selektywnego zbierania odpadów i udostępnienie ich wszystkim uczniom placówki,
2. należyte użytkowanie i zabezpieczenie oraz wszystkie naprawy niepodlegające gwarancji, wynikłe podczas eksploatacji zestawu pojemników,
3. przeprowadzenie w placówce kampanii informacyjnej dla uczniów w zakresie obowiązku i zasad selektywnego zbierania odpadów. Możliwe jest wykorzystanie materiałów informacyjnych dostarczonych przez Gminę Wrocław.
V. Wnioski
o użyczenie zestawów pojemników należy składać w siedzibie Wydziału Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. Bogusławskiego 8,10, 50-031 Wrocław, pok. 403 do dnia 19 września 2014 r. (data wpływu). Placówki oświatowe, które w 2013 r. złożyły wniosek o użyczenie zestawów i nie otrzymały wnioskowanej liczby, są zobowiązane na potwierdzenie zapotrzebowania na brakującą liczbę zestawów na e-mail: [email protected] w terminie do 19 września 2014 r.
HARMONOGRAM
22 września 2014 r. zestawy pojemników zostaną przydzielone poszczególnym placówkom, o czym placówki zostaną powiadomione e-mailem. W przypadku liczby zgłoszeń przekraczającej ilość zakupionych pojemników, WSR zastrzega sobie prawo przydzielenia w pierwszej kolejności zestawów pojemników placówkom oświatowym, które wykażą się większym zaangażowaniem w działania związane z edukacją ekologiczną, w tym udziałem w projektach i akcjach ekologicznych.
Od 23 września 2014 r. będą podpisywane umowy użyczenia. Placówki, które podpiszą umowę użyczenia w dniach 23 - 26 września przy ul. Bogusławskiego 8, 10, pok. 504 w godz. 7:45 – 15:45, będą miały dostarczone zestawy pojemników bezpośrednio na ich adres. Zestawy będą rozwożone w dniach od 26 września do 6 października. Placówki, które podpiszą umowy użyczenia po 26 września, będą zobowiązane odebrać przydzielone zestawy we własnym zakresie z Kompostowni Odpadów Zielonych przy ul. Janowskiej 51 we Wrocławiu.
Załączniki: