Zarządca wrocławskich dróg ogłosił przetarg na cztery nowe przystanki wiedeńskie*. Dwa pojawią się na ulicy Hubskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Prudnicką a kolejne dwa na ul. Trzebnickiej, na wysokości ulicy Kraszewskiego. Ma to poprawić bezpieczeństwo pasażerów przechodzących z wiaty przystankowej do tramwaju, który zatrzymuje się na jezdni. Do tej pory takie rozwiązanie zastosowano we Wrocławiu przy ul. Glinianej i Piłsudskiego. - Wykonawcy mają czas na składanie swoich ofert do 24 kwietnia. Potem od momentu podpisania umowy będą mieć 3 miesiące na wykonanie prac – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM. Prace mają być prowadzone bez utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Bezpieczniej będą mogli czuć się również podróżujący przez ulicę Opolską. Nie powstanie tam co prawda tradycyjny przystanek wiedeński, ale ZDiUM planuje wyniesienie ulicy na wysokości przystanku „Garbarnia-Głubczycka”. Do końca kwietnia ma zostać ogłoszony przetarg na to zadanie. (Tak będą zlokalizowane przystanki po przebudowie) Zadanie będzie polegać przede wszystkim na przebudowie dwóch przystanków tramwajowych „Garbarnia – Głubczycka” przy ul. Opolskiej oraz budowie azylu dla pieszych w pobliżu tych przystanków. Jednocześnie istniejący peron przystankowy w kierunku „do centrum” zostanie zlikwidowany i wybudowany od nowa naprzeciw przystanku „z centrum” w miejscu obecnego pasa zieleni. Na przystankach pojawią się wiaty zabezpieczone powłokami antygraffiti oraz mała architektura. Ponadto drogowcy obniżą krawężniki, zamontują płytki typu „stop” i zainstalują słupki. Na koniec wykonają nowe oznakowanie pionowe i poziome.*Przystanek wiedeński – rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych(wikipedia)
KAJ