Czas na drugi etap przetargu: negocjacje
Miasto Wrocław, obecny właściciel klubu, przeznacza do zbycia co najmniej 51% i nie więcej niż 79,61% kapitału zakładowego spółki.
– Śląsk Wrocław zasługuje na dużego inwestora, który wykorzysta wielki potencjał klubu. Wojskowi to przecież wciąż jedna z największych piłkarskich marek w naszym kraju i sportowa legenda, która rozpala tysiące kibiców – mówi Jakub Mazur.
Jeśli przetarg zakończy się sprzedażą klubu, miasto ograniczy angażowanie środków publicznych w funkcjonowanie spółki, nie tracąc jednocześnie kontroli nad jej działalnością: UMW m.in. zachowa co najmniej 20% udziału w kapitale zakładowym i będzie dysponować prawem do powoływania jednego członka Rady Nadzorczej Spółki.
Miastu będzie również przysługiwać prawo odkupu akcji: jeśli nabywca nie dokona wpłaty danego rocznego wkładu w terminie, wówczas samorządowi będzie przysługiwać prawo do rozwiązania umowy. W takim wypadku ratusz będzie miał także prawo do żądania od nabywcy zapłaty kary umownej, jak również możliwość odkupienia akcji w ramach wspomnianego pierwokupu.
W umowie znajdą się także zabezpieczenia związane m.in. z zakazem zmiany siedziby barw i nazwy klubu.
Sportowe i frekwencyjne podsumowanie sezonu
Przypomnijmy, że Śląsk Wrocław utrzymał się w rozgrywkach PKO BP Ekstraklasy, ostatecznie kończąc je na 15. miejscu.
Średnia frekwencja na meczach Śląska na Tarczyński Arenie wyniosła 10 365 kibiców. Na wrocławskich trybunach w tym sezonie pojawiło się 176 213 kibiców, dzięki czemu Śląsk zajął szóste miejsce w lidze pod względem frekwencji na domowych meczach. Więcej fanów na swoje mecze przyciągają tylko Legia Warszawa, Lech Poznań, Widzew Łódź, Pogoń Szczecin i Górnik Zabrze. Najwyższą frekwencję Śląsk zanotował podczas starcia z Legią Warszawa, które oglądało z trybun aż 21 947 osób.
Inne mecze z bardzo wysoką frekwencją w tym sezonie to niedawne starcie z Miedzią Legnica (16 005) oraz Widzewem Łódź (15 145) i Lechem Poznań (13 922). Na przeciwległym biegunie są mecze z Wartą Poznań, Koroną Kielce, Piastem Gliwice i Stalą Mielec.
Bardzo dużą grupę kibiców Śląska stanowi młodzież - około 35 procent wszystkich kibiców to osoby poniżej 18. roku życia. To dowód, że miłość do klubu, przekazywana z pokolenia na pokolenie, trwa i ma się dobrze! Osoby między 19. a 30. rokiem życia stanowią 25% kibiców.