wroclaw.pl Sport i rekreacja we Wrocławiu Sport i rekreacja logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 33°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

Najlepsza muzyka na 8. PKO Nocny Wrocław Półmaraton. Czego słuchają biegacze?

Wielu biegaczy słucha muzyki podczas trenowania. Dla niektórych jest to świetny sposób na dodanie sobie energii, inni zaś redukują w ten sposób stres fot. Pro-Run Wrocław
Wielu biegaczy słucha muzyki podczas trenowania. Dla niektórych jest to świetny sposób na dodanie sobie energii, inni zaś redukują w ten sposób stres

Widok biegacza ze słuchawkami w uszach nie jest rzadkością. Nie inaczej będzie podczas 8. PKO Nocnego Półmaratonu Wrocław, który przyciągnie na ulice miasta 12 tysięcy osób. Niektórym muzyka pozwala wyzwolić dodatkowe siły w przypadku chwilowego kryzysu, innych zaś wycisza i redukuje stres, który dokucza przed ważnym startem. Czego zatem słuchają biegacze i jaką playlistę ułożyć, aby bieganie było jeszcze przyjemniejsze?

Reklama

8. PKO Nocny Wrocław Półmaraton. Muzyka pozwala utrzymać tempo

Trudno wskazać muzykę, która w uniwersalny sposób spełni potrzeby większej grupy biegaczy. Sporo zależy od okoliczności, a nieco inny repertuar sprawdzi się w przypadku ważnego startu i zwykłego, wieczornego treningu. Muzyka do biegania może mieć przecież różny wpływ – pobudzać i motywować czy relaksować i ułatwiać koncentrację. Badania prowadzone przez platformę streamingową Spotify wskazują jednak, że w przypadku wielu osób odpowiednio dobrana playlista pomaga utrzymać regularne tempo biegu.

Wydaje się, że dość istotnym czynnikiem, który pozwala pozostać skoncentrowanym na biegu, jest szybkie tempo utworu i dobrze zaakcentowany rytm. Piosenki powyżej 120 BPM – czyli uderzeń na minutę – stanowią swego rodzaju metronom, dzięki któremu biegniemy równo.

8. PKO Nocny Wrocław Półmaraton. Czego słuchają uczestnicy?

Jakich utworów słuchają zatem biegacze? Niektórym wystarczy ulubiona stacja radiowa, która umożliwia wyciszenie, inni zaś wybierają choćby energiczny polski rap.

Ola Żelazowska

Najczęściej słucham Meloradia albo Radia Złote Przeboje. Taka muzyka mnie uspokaja. Lubię nieco bardziej żywiołowe utwory, ale przy bieganiu wymuszają na mnie zbyt wysokie tempo i szybciej się męczę. Muszę wtedy „wstrzymywać lejce”. Takie piosenki są świetne na danym odcinku, ale na całej trasie można się nieźle zmęczyć.
Ola Żelazowska, uczestniczka półmaratonu

Ulubione utwory Oli:

Wojciech Hawrylak

Podczas biegania słucham energicznej i żywiołowej muzyki - takiej, przy której chce się tańczyć i ruszać, żeby dodać sobie sił.
Wojciech Hawrylak, uczestnik półmaratonu

Ulubione utwory Wojtka:

Jakub Niedźwiecki

Nie mam sprecyzowanego gatunku, ale podczas treningów i zawodów stawiam głównie na rock i elektroniczne brzmienia. Takie kawałki relaksują mnie i utrzymują w biegowym transie.
Jakub Niedźwiecki, uczestnik półmaratonu

Ulubione utwory Kuby:

Marlena Sulima

Podczas biegania stawiam na muzykę energetyczną. Najlepiej, jeśli jest to coś z muzyki klasycznej lub filmowej. Takie utwory najpierw uspokajają mój oddech, żeby za moment zalać ciało endorfinami i zmotywować do dalszego wysiłku. Szczególnie lubię znane piosenki w tego typu aranżacjach.
Marlena Sulima, uczestniczka półmaratonu

Ulubione utwory Marleny:

Bartosz Borowiec

Wybieram muzykę, która mnie pobudza i daje kopa na kilka następnych godzin. Taką, która potrafi naładować mnie pozytywną energią. Ale w trakcie zawodów biegam bez muzyki - wtedy lubię słyszeć doping kibiców albo ciszę i odgłosy lasu podczas imprez górskich.
Bartosz Borowiec, uczestnik półmaratonu

Ulubione utwory Bartka:

Katarzyna Krupicka

Nie wyobrażam sobie biegania bez słuchania muzyki - gdy rozładują mi się słuchawki, nie potrafię trenować. Do biegów przygotowawczych oraz podczas startów słucham muzyki, która jest dynamiczna, pozytywnie nakręcająca, dodaje energii i pobudza. Moja playlista zawiera różne gatunki muzyczne.
Katarzyna Krupicka

Ulubione utwory Kasi:

Warto jednak pamiętać, że muzyka nie jest wcale koniecznością – najważniejsze to wybierać takie metody, które zapewnią nam odpowiedni nastrój.

Agata Wołk

Trenuję zazwyczaj w grupie i to grupa mnie napędza - nie znoszę bowiem trenować sama. Jeśli jednak zdarzy mi się wybrać na trening w pojedynkę, stawiam na jakiś podcast albo muzykę, która mocno pobudza. Na półmaraton nie zabieram słuchawek, energię zamierzam czerpać z miasta i kibiców.
Agata Wołk, uczestniczka półmaratonu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama