Wrocław jest miastem o najbardziej rozbudowanej sieci torów kolejowych w Polsce. Od zawsze stanowiły one przeszkodę dla rozbudowy dróg, wymagając dużych nakładów na budowę wiaduktów, przejazdów, mostów. Dziś zaczynamy dostrzegać pozytywne strony – rozbudowany węzeł kolejowy pozwala nie tylko na rozwój kolei aglomeracyjnej, ale tworzy korytarze przestrzenne dla organizowania długich i wygodnych alei, z których spacerowicze i rowerzyści mogą korzystać bezpiecznie oraz w otoczeniu zieleni.
Największy potencjał posiada kolejowa Towarowa Obwodnica Wrocławia, wzdłuż której chcemy utworzyć Promenadę Krzycką. Ma ona biec od ulicy Grabiszyńskiej, aż do Gazowej, łącząc z sobą osiedla: Grabiszyn-Grabiszynek, Gajowice, Borek, Krzyki-Partynice, Ołtaszyn, Wojszyce, Gaj i Tarnogaj. Chcemy zaplanować tę zieloną trasę wspólnie z mieszkańcami.
Promenada Krzycka – podział na segmenty
Promenada Krzycka – podział na etapy realizacji