Według danych fundacji Startup Poland, zdecydowana większość założycieli polskich startupów ma w planach zagraniczną ekspansję. O tym, z jakimi wyzwaniami muszą się zmierzyć i jakich błędów unikać, rozmawiali w środę ich przedstawiciele, a także inwestorzy, naukowcy i studenci. Wszystko to podczas spotkania “Startup Wro Meetup x Let’s get (c)loud”, które było już drugim takim wydarzeniem w tym roku organizowanym przez Startup Wrocław.
Ogromnie potrzebny networking
Tym razem swoim doświadczeniem podzielili się eksperci po pomyślnej i nieudanej ekspansji. W programie wydarzenia znalazły się m.in. panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, cztery keynote speeche mentorów i doświadczonych founderów oraz pitch decki lokalnych startupów.
Jak twierdzi Anna Mazurek, Head of Community w Startup Poland, na takich spotkaniach olbrzymie znaczenie ma networking.
To, że ludzie mogą porozmawiać twarzą w twarz, jest znacznie ważniejsze i bardziej cenne niż wymiana maili czy nawet rozmowa przez telefon. Widać, że po pandemii jest olbrzymia potrzeba takich spotkań na żywo. Dlatego bardzo się cieszę, że Wrocław tak chętnie i tak często je organizuje. Zwłaszcza, że jest też duża chęć do pogłębiania wiedzy. Dziś tematem jest ekspansja zagraniczna startupów. Mam nadzieję, że coraz więcej z nich będzie się decydowało na wyjście ze swoją działalnością poza granice kraju.Anna Mazurek
Ekspansja jest jedną z najlepszych dróg rozwoju
Według Tomasza Szarka, radcy prawnego i partnera zarządzającego w SDZLEGAL Schindhelm, tego rodzaju spotkania są niezbędne do budowania i rozwoju ekosystemu startupowego.
W naszym kraju brakuje tego typu rozwiązań. Dlatego bardzo się cieszę, że w moim rodzinnym mieście takie wydarzenia mają miejsce. Chociażby dlatego, że ludzie w łatwy i dostępny sposób, bez konieczności płacenia za to, mogą przyjść i posłuchać bardzo ciekawych osób i ekspertów, którzy mogą się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem. Wszyscy wiemy, że czasy nie są łatwe, więc ekspansja zagraniczna jest jedną z najlepszych dróg, żeby się rozwijać.Tomasz Szarek
Również według Łukasza Urbańskiego, CEO firmy lens, takie spotkania są bardzo potrzebne.
Swoim doświadczeniem podzielił się również Rafał Poszwiński, dyrektor sprzedaży MK Business Link.
Cenne wsparcie otoczenia startupowego
Kwietniowe wydarzenie organizowane jest we współpracy z "Let’s get (c)loud", programem akceleracyjnym dla startupów i scaleupów, realizowanym przez OChK i Google Cloud.
Dotąd nie miałem okazji uczestniczyć jeszcze w żadnym spotkaniu startupowym we Wrocławiu. Miło jest spotkać się w szerszym gronie. Dlatego tym bardziej cieszę się, że mogliśmy zaprezentować nasze unikalne podejście do programu startupowego Let’s get (c)loud, jaki od roku prowadzimy w Polsce. Jego głównym celem est wsparcie startupów i scaleupów w efektywnym wykorzystaniu technologii chmurowych.Paweł Roguski, Head of SMB, OchK
Cieszymy się, że możemy wspierać tak zacną inicjatywę. Tym bardziej, że bardzo wspieramy ekspansję zagraniczną naszych technologicznych startupów. Na takich spotkaniach mamy możliwość poznać wiele startupowców i startupowczyń. Staramy się wspierać tę społeczność zarówno we Wrocławiu, jak i w całej Polsce.Mateusz Cybula,starszy specjalista ds. Współpracy z Sektorem Innowacji, Bank BNP Paribas
Partnerami wydarzenia byli: Bank BNP Paribas, SDZ Legal Schindhelm, Fundacja Startup Poland, OChK, Google Cloud, Wolves Summit, CUDO Kombucha, Browar Stu Mostów, ETNO Cafe, WeExpert, Blitz Energy Drink i Pij Kranówkę. Patroni medialni: Radio Wroclaw, Radio RAM, Mam Startup.