1,3 mld złotych kosztuje kosztuje modernizacja dolnośląskiego odcinka trasy kolejowej E59 Wrocław-Poznań. Zakres prac jest ogromny. W ramach kontraktu zostanie zmodernizowanych 59 kilometrów linii dwutorowych wraz z siecią trakcyjną. Prace obejmą też siedem mostów i wiaduktów we Wrocławiu. W sumie na Dolnym Śląsku będzie to 100 obiektów. Dzięki modernizacji pociągi pojadą na tej trasie 160 kilometrów na godzinę. Dodatkowo kolej zadba o wygodę podróżnych. Remont przejdzie 12 stacji i przystanków kolejowych i 21 peronów W tym we Wrocławiu m.in. Popowice, Mikołajów czy Grabiszyn.
– We Wrocławiu powstaje nowy przystanek Wrocław-Różanka, na stacji Wrocław Popowice powstało wygodne zadaszone wejście na peron. Jest już nowe energooszczędne oświetlenie, powstanie platforma dla osób niepełnosprawnych – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Prace na stacji Popowice zakończą się w sierpniu. Znacznie dłużej, bo do grudnia potrwają roboty na Grabiszynie. Tam trwa montaż przepraw kolejowych. Zamiast 3 ma być 6 torów, po których będą kursować pociągi na dworzec Wrocław-Główny.
– Rozpoczęliśmy prace związane z demontażem konstrukcji wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. Po rozebraniu nastąpi wyburzenie przyczółków, powstaną nowe. Zostanie też zamontowana nowa przeprawa – wylicza Jarosław Szczepaniak, kierownik kontraktu z PKP PLK.
Szykują się utrudnienia dla kierowców.
– W przyszłym tygodniu, najpewniej w środę planujemy kolejną zmianę w organizacji ruchu. Zostanie zwężony przejazd dla samochodów. Będzie po jednym pasie w każdą stronę. Dobrą informacją jest to, że tramwaje wrócą na trasy przez Grabiszyńską – wyjaśnia Tomasz Marcinów, kierownik budowy.
Utrudnienia mogą potrwać do sierpnia. Prace związane z modernizacją wiaduktu na ul. Grabiszyńskiej zakończą się w grudniu.