( ! ) Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /var/www/html/nasz-wroclaw/index.php on line 23
Call Stack
#TimeMemoryFunctionLocation
10.0004402256{main}( ).../index.php:0
Czat wideo Nasz Wrocław ma już rok
www.wroclaw.pl

Czat wideo Nasz Wrocław ma już rok! Skorzystało z niego 10 tysięcy mieszkańców Wrocławia

Grafika dotyczy programu Nasz Wrocław

Chcesz taniej lub za darmo korzystać z wrocławskich atrakcji albo płacić mniej za bilety miesięczne komunikacji miejskiej? Zapisz się do programu Nasz Wrocław! Nie wiesz, jak to zrobić? Połącz się przez  czat wideo, a bez wychodzenia z domu założysz i aktywujesz konto w największym programie lojalnościowym dla mieszkańców. Już teraz z Naszego Wrocławia korzysta ponad 250 tysięcy osób.

Nasz Wrocław to program lojalnościowy dla mieszkańców Wrocławia, którzy tutaj płacą podatki. Program oferuje atrakcyjne zniżki u ponad 70 partnerów. Dodatkowo, osoby zameldowane we Wrocławiu na stałe, mogą aktywować status MAX, a zniżki sięgają nawet do 50 procent. To również darmowe wejścia do największych wrocławskich atrakcji (raz na 365 dni), tańsze bilety okresowe na komunikację miejską, a także – od tego roku – dodatkowe punkty w rekrutacji do przedszkoli i szkół podstawowych.

Pierwszy taki czat w urzędzie

Czat wideo w programie Nasz Wrocław działa od połowy maja 2022 roku. To innowacyjna w skali kraju urzędowa usługa dostępna dla wszystkich mieszkańców Wrocławia. Wystarczy mieć urządzenie z dostępem do internetu, mikrofon, kamerę i połączyć się zdalnie z pracownikiem urzędu. Przez rok z takiej opcji rozmowy skorzystało ponad 10 tysięcy mieszkańców. – Podczas rekrutacji do przedszkoli dziennie odbieraliśmy około 200 połączeń, głównie dotyczących aktywacji Statusu MAX. Mieszkańcy często są bardzo zdziwieni, że tak szybko i sprawnie można wszystko załatwić bez osobistej wizyty w urzędzie – mówi Oskar Żurawiński, pracownik Działu Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości, który obsługuje program Nasz Wrocław.

 

Połącz się z pracownikiem albo umów się na rozmowę

Aby porozmawiać na czacie, możesz połączyć się bezpośrednio  (www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/kontakt), albo umówić się na wizytę online w dogodnym terminie na najbliższe 7 dni roboczych (samodzielnie – klikając w ikonkę kamery na stronie internetowej www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw). Czat wideo jest dostępny  w godzinach pracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:45.

Po pierwsze – załóż konto

Konto w programie Nasz Wrocław zakładamy samodzielnie, na stronie www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/. Do tego potrzebny jest unikalny adres e-mail (jest to ważne zwłaszcza w przypadku seniorów, którzy często posługują się mailem razem ze współmałżonkiem). Pracownicy programu odwiedzają też domy kultury czy kluby seniora, gdzie pomagają założyć konta przyszłym użytkownikom.

Aktywuj status podatnika i gotowe!

Jeżeli już mamy założone konto, czas aktywować status podatnika, czyli udokumentować, że nasze podatki trafiają właśnie do Wrocławia.  W przypadku, gdy PIT rozliczamy elektronicznie, możemy to zrobić samodzielnie na swoim utworzonym koncie programu wpisując w odpowiednim miejscu numer UPO. Ale jeżeli mamy z tym problem, tutaj z pomocą przychodzi czat wideo, który umożliwi bezpośrednie połączenie z pracownikiem urzędu.

– Podczas połączenia z pracownikiem za pośrednictwem czatu wideo będziesz mógł zapytać o wszystko na temat programu Nasz Wrocław, w tym też o sprawy techniczne, jeśli byś miał problemy np. z logowaniem albo z założeniem konta, aktywowaniem Statusu Podatnika i/lub Statusu MAX – mówi kierownik projektu Małgorzata Krzeszowska.

Czat wideo Nasz Wrocław. To trzeba wiedzieć przed połączeniem

Ważne, aby przed spotkaniem przygotować:

  • dokument tożsamości ze zdjęciem,
  • jeśli chcesz aktywować Status Podatnika, należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera) pierwszą stronę ostatniego aktualnego rozliczenia PIT we Wrocławiu, z potwierdzeniem złożenia lub nadania. Uwaga, podatki z Pierwszego Urzędu Skarbowego nie trafiają do Wrocławia. To oznacza, że nie można otrzymać Statusu Podatnika,
  • w przypadku aktywacji Statusu MAX (zameldowanych na stałe we Wrocławiu) należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera) informację o zameldowaniu na pobyt stały we Wrocławiu. Informację o zameldowaniu możesz pobrać ze strony www.gov.pl. Alternatywnie możesz okazać do kamery informację o zameldowaniu z aplikacji mObywatel. Aktywacja Statusu MAX jest możliwa tylko w przypadku osób, które już mają aktywny Status Podatnika.

Warto wiedzieć: 

  • połączenie za pośrednictwem czatu wideo jest możliwe w dni powszednie od godz. 8:00 do 15:45,
  • przed nawiązaniem połączenia, musisz wyrazić zgody na dostęp do kamery i mikrofonu
  • szczegółowe informacje i najczęściej zadawane pytania z przygotowanymi odpowiedziami dotyczącymi czatu wideo znajdziemy na: wroclaw.pl/nasz-wroclaw/czat-wideo-nasz-wroclaw

Fot. Tomasz Hołod/www.wroclaw.pl