Przetargi obejmują blisko ¼ trasy szybkiego połączenia z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Prace na odcinkach Częstochowa Stradom – Fosowskie oraz Fosowskie – Opole będą prowadzone na ponad 90 km linii. Dzięki inwestycji możliwe będzie podniesienie prędkości dla najszybszych pociągów z 140 km/h do 160 km/h.
160 kilometrów na godzinę z Wrocławia do Warszawy
Zakres robót obejmuje wymianę rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach: Blachownia, Liswarta, Kochanowice i Lubliniec. Wyremontowane zostaną 3 mosty nad rzekami Chrząstawą, Maliną i Suchą. Zwiększenie bezpieczeństwa zapewnią prace na 58 przejazdach kolejowo-drogowych, to m.in. montaż rogatek w: Lublińcu, Lisowicach, Schodniej Starej i Staniszczach Małych.informuje inwestor
Kiedy kolej podniesie prędkość dla najszybszych pociągów?
Podpisanie umów będzie możliwe po wyłonieniu wykonawców. Prace planowane są od maja 2025 roku do czerwca 2026 roku. Szacowany koszt inwestycji na odcinku Opole – Fosowskie wynosi blisko 70 mln zł, natomiast na linii Częstochowa Stradom – Fosowskie – ponad 40 mln zł.
Obecnie na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie – Opole codziennie kursuje ponad 50 pociągów, w tym składy Pendolino, które zapewniają najszybsze połączenie z Wrocławia do Warszawy, oraz pociągi z Wrocławia przez Częstochowę do Kielc i dalej do Lublina.