Otworzony w poniedziałek, 5 grudnia, odcinek obwodnicy ma 2,5 kilometra długości. Połączył ulicę Grota-Roweckiego z rondem w Żernikach Wrocławskich i ulicą Buforową.
Nowa droga jest jednopasmowa w obu kierunkach, ale wykonawcy zostawili miejsce na dodatkową jezdnię, która ma być dobudowana w przyszłości. Obok jest trasa rowerowa oraz obsiany pas ziemi, na którym wyrosną rośliny.
Ta część inwestycji, prowadzonej przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, kosztowała około 30 milionów złotych. Wykonawcą była firma Budimex.
Przedstawiciele urzędu marszałkowskiego podkreślili na oficjalnym spotkaniu, że nowa droga powinna częściowo rozładować korki i ma służyć przede wszystkim wrocławianom z południa oraz osobom wjeżdżającym do miasta od strony południowej. Wicemarszałek Marcin Krzyżanowski dodał, że wschodnia obwodnica jest największą inwestycją aglomeracyjną realizowaną przez samorząd województwa i bardzo ważną trasą w bardzo zakorkowanym mieście.
Łany – Długołęka i odcinek przez Wysoką
Kolejny odcinek do oddania, dłuższy i droższy, wschodniej obwodnicy Wrocławia jest pomiędzy Łanami a Długołęką. Ma być on przejezdny w drugiej połowie grudnia. Oficjalne otwarcie zaplanowano na kilka dni przed świętami. Po szczegóły odsyłamy do tekstu „Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Trwają ostatnie odbiory części powstałej trasy: Długołęka – Łany”.
Do wybudowania pozostał odcinek trzeci – od Grota-Roweckiego przez Wysoką do alei Karkonoskiej. Władze województwa chcą spiąć nim obwodnicę w ciągu dwóch najbliższych lat. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie ogłosiła jeszcze przetargu na to zadanie.