wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

21°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:35

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wakacyjne testowanie na liniach aglomeracyjnych. Od 20 lipca przez dwa tygodnie

Od 20 lipca 2022 roku na liniach strefowych łączących miejscowości Gminy Długołęka z Wrocławiem testowane będą dwa autobusy przegubowe oraz nowe energooszczędne tablice informacyjne LCD.

Reklama

Testowane autobusy obsługujące Gminę Długołęka

Autobusy Mercedes-Benz Conecto G (o numerze taborowym 518) i Solaris Urbino 18 (o numerze taborowym 199) będzie można spotkać na wybranych kursach linii 904, 911, 914, 921 i 924 przez najbliższe 2 tygodnie od poniedziałku do piątku oraz w sobotę.

W testowanych autobusach spotkamy wiele rozwiązań, które obecnie nie są stosowane w autobusach obsługujących obszar Gminy Długołęka, takich jak:

  • Tablice kierunkowe LED barwy białej (porównanie rozwiązań firm R&G i Sims);
  • Dodatkowa tablica z numerem linii zamontowana z prawej strony na linii okien;
  • Dodatkowa tablica z numerem linii i kierunkiem jazdy w drugim członie autobusu przegubowego;
  • Stojak na rower wewnątrz autobusu;
  • Moduł rekuperacyjny – odzyskujący energię z hamowania autobusu;
  • Dodatkowe systemy bezpieczeństwa takie jak „asystent martwego pola” i „asystent hamowania”;

Testowane tablice na liniach Gminy Długołęka

Nowe energooszczędne tablice informacyjne firmy SIMS zostały zamontowane w znanym pasażerom linii aglomeracyjnych łączących Wrocław z Gminą Długołęka autobusie marki SOR BN12 o numerze taborowym 503. Autobus ten będzie można spotkać na wszystkich liniach obsługujących obszar Gminy Długołęka we wszystkie dni tygodnia.

Testowane tablice LCD cechują się:

  • Bardzo małym poborem energii – niezależnie od wyświetlanych treści. W ciągu dnia stosunek poboru energii przez tablicę LCD względem standardowej tablicy LED o tej samej rozdzielczości (24x200 pikseli) wynosi 3W względem 130W a w nocy 15W do 40W.
  • Zastosowaniem mniejszej ilości komponentów użytych do ich produkcji względem tablic w technologii LED.
  • Brakiem efektu nagrzewania się tablicy.

Swoją opinie na temat testowanych autobusów i nowych rozwiązań z zakresu liniowej informacji pasażerskiej można wyrazić przesyłając wszelkie uwagi do Wydziału Transportu UM Wrocławia na adres: marcin.wronski(at)um.wroc.pl

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl