Testowane autobusy obsługujące Gminę Długołęka
Autobusy Mercedes-Benz Conecto G (o numerze taborowym 518) i Solaris Urbino 18 (o numerze taborowym 199) będzie można spotkać na wybranych kursach linii 904, 911, 914, 921 i 924 przez najbliższe 2 tygodnie od poniedziałku do piątku oraz w sobotę.
W testowanych autobusach spotkamy wiele rozwiązań, które obecnie nie są stosowane w autobusach obsługujących obszar Gminy Długołęka, takich jak:
- Tablice kierunkowe LED barwy białej (porównanie rozwiązań firm R&G i Sims);
- Dodatkowa tablica z numerem linii zamontowana z prawej strony na linii okien;
- Dodatkowa tablica z numerem linii i kierunkiem jazdy w drugim członie autobusu przegubowego;
- Stojak na rower wewnątrz autobusu;
- Moduł rekuperacyjny – odzyskujący energię z hamowania autobusu;
- Dodatkowe systemy bezpieczeństwa takie jak „asystent martwego pola” i „asystent hamowania”;
Testowane tablice na liniach Gminy Długołęka
Nowe energooszczędne tablice informacyjne firmy SIMS zostały zamontowane w znanym pasażerom linii aglomeracyjnych łączących Wrocław z Gminą Długołęka autobusie marki SOR BN12 o numerze taborowym 503. Autobus ten będzie można spotkać na wszystkich liniach obsługujących obszar Gminy Długołęka we wszystkie dni tygodnia.
Testowane tablice LCD cechują się:
- Bardzo małym poborem energii – niezależnie od wyświetlanych treści. W ciągu dnia stosunek poboru energii przez tablicę LCD względem standardowej tablicy LED o tej samej rozdzielczości (24x200 pikseli) wynosi 3W względem 130W a w nocy 15W do 40W.
- Zastosowaniem mniejszej ilości komponentów użytych do ich produkcji względem tablic w technologii LED.
- Brakiem efektu nagrzewania się tablicy.
Swoją opinie na temat testowanych autobusów i nowych rozwiązań z zakresu liniowej informacji pasażerskiej można wyrazić przesyłając wszelkie uwagi do Wydziału Transportu UM Wrocławia na adres: marcin.wronski(at)um.wroc.pl