Przez ostatnie cztery tygodnie MPK Wrocław wymieniło rozjazd, który umożliwia tramwajom linii 70 wjazd z Pułaskiego w ul. Małachowskiego i odwrotnie, a pojazdom linii 16 jazdę na wprost pod wiadukt i dalej w ul. Hubską (analogicznie w przeciwnym kierunku). Łącznie mamy w tym miejscu aż 419 metrów nowego torowiska, a poza tym nowe zwrotnice wraz z systemem ogrzewania i sterowania oraz nową nawierzchnię, co powinni docenić kierowcy i rowerzyści. Prace pochłonęły 1,6 mln zł.
To pierwsze z większych tegorocznych zadań remontowych. Kontynuujemy program napraw naszej infrastruktury, aby oddać wrocławianom kolejne fragmenty nowych, bezpiecznych torowisk. Dzięki wszystkim pracom, które prowadzimy już od 2019 roku, we Wrocławiu zarejestrowaliśmy ogromny spadek liczby wykolejeń.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
Od soboty przestanie jeździć autobus 716, który zastępował tramwaje na Pułaskiego.
Linia 70 kursować będzie starą trasą, czyli od mostu Grunwaldzkiego przez pl. Wróblewskiego, ul. Pułaskiego do ul. Małachowskiego i dalej ul. Piłsudskiego.
Wrocławskie Inwestycje prowadzą roboty na ul. Hubskiej, w związku z czym linia 16 nie wraca jeszcze na swoją stałą trasę. Pojedzie od ul. Glinianej ul. Borowską, Peronową, Piłsudskiego, Małachowskiego, aby skręcić w Pułaskiego i dalej jechać jak dawniej, czyli przez pl. Wróblewskiego do mostu Grunwaldzkiego.
ZMIANY W KOMUNIKACJI TRAMWAJOWEJ |
Linia 16
|
Linia 70
|