Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
W sobotę 15 października 2022 r. między 9.00 a 14.00 na ul. Krakowskiej budowlańcy będą nakładali kolejne warstwy masy bitumicznej w rejonie łączenia ulicy Krakowskiej z powstającą Aleją Wielkiej Wyspy.
Nie ma planów wstrzymywania ruchu samochodów osobowych, lecz pasy drogowe miejscami są i - w czasie prac – będą zwężone. By zapewnić bezpieczeństwo w czasie wzmożonej pracy drogowców wprowadzone zostaną zmiany trasy linii tramwajowej 3 i 5. Zamiast tramwajów ulicą Krakowską pojedzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Tramwaje linii 3 i 5: zmiana tras kursowania. Komunikacja zastępcza
Tramwaje linii 3 i 5 od placu Wróblewskiego zostaną skierowane w obu kierunkach przez ulice:
- Pułaskiego,
- Hubską,
- Bardzką,
- aleję Armii Krajowej
- Tarnogajską do pętli „Tarnogaj”
Na odcinku Wierzbowa – Galeria Dominikańska – Księże Wielkie – Galeria Dominikańska – Wierzbowa zostaną uruchomione autobusy zastępcze linii 703, która będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut.
Bilety ważne na stałe trasy
Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 3 lub 5 będą mogli kontynuować podróż autobusem zastępczej linii okresowej 703 na całej długości trasy oraz autobusami linii 114 na odcinku Galeria Dominikańska – Karwińska – Galeria Dominikańska. Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie ważny przez 90 minut. Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 3 lub 5 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:
- autobusami zastępczej linii okresowej 703 na całym odcinku trasy;
- autobusami linii 114 na odcinku Galeria Dominikańska – Karwińska – Galeria Dominikańska.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować:
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.
Podobne prace będą prowadzone jeszcze w kolejną sobotę (22 października 2022 r.). Na ten termin zaplanowano nakładanie ostatecznej ścieralnej warstwy masy bitumicznej.