Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą. AWW połączy ul. Krakowską z ulicą Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez park Szczytnicki.
Galeria zdjęć
Duże postępy prac między Olszewskiego i Dembowskiego
W połowie października największe postępy na budowie widać na części AWW, która ma połączyć ul. Dembowskiego na Sępolnie z ul. Olszewskiego na Biskupinie. Drogowcy właśnie kładą tam warstwę bitumiczną. Na placu budowy jeżdżą ogromne walce, które rozjeżdżają czarny jak smołę asfalt.
Prace na odcinku pomiędzy ulicami Dembowskiego i Olszewskiego idą zgodnie z planem. Jeśli w najbliższych tygodniach dopisze pogoda, otwarcie tej pierwszej części AWW jest możliwe jeszcze w tym roku.Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
Aleja Wielkiej Wyspy. Drogi, mosty i tunele dla zwierząt
Łączna długość AWW to blisko 3,4 km. W jej ciągu powstają dwa mosty - przez Odrę i Oławę, do których będą prowadzić wiadukty i drogi. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Prace zostaną ukończone w 2023 r.
W czasie budowy zadbano też o mieszkające w pobliżu trasy małe zwierzęta i płazy. Na opisywanym odcinku AWW pomiędzy ul. Dembowskiego i Olszewskiego powstały trzy mikrotunele. Umożliwią przejście pod ruchliwą trasą m.in. płazom mieszkającym w stawie przy ul. Kazimierskiej.