wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 07:50

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Na drogach dojazdowych widać już pierwszą warstwę jeszcze ciepłego asfaltu

Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Na drogach dojazdowych widać już pierwszą warstwę jeszcze ciepłego asfaltu

Michał Kurowicki,

Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu fragment przyszłej Alei Wielkiej Wyspy, na którym widać pierwsze warstwy asfaltu fot. Maciej Wołodko
Na zdjęciu fragment przyszłej Alei Wielkiej Wyspy, na którym widać pierwsze warstwy asfaltu

Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) nabiera kształtów. Drogowcy wylewają asfalt na pierwszym odcinku trasy, który połączy ul. Olszewskiego na Biskupinie z ul. Dembowskiego na Sępolnie. W czasie budowy zadbano o bezpieczeństwo płazów i małych zwierząt, dla których wybudowano trzy niewielkie tunele.

Reklama

Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą. AWW połączy ul. Krakowską z ulicą Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez park Szczytnicki.

Duże postępy prac między Olszewskiego i Dembowskiego

W połowie października największe postępy na budowie widać na części AWW, która ma połączyć ul. Dembowskiego na Sępolnie z ul. Olszewskiego na Biskupinie. Drogowcy właśnie kładą tam warstwę bitumiczną. Na placu budowy jeżdżą ogromne walce, które rozjeżdżają czarny jak smołę asfalt. 

Prace na odcinku pomiędzy ulicami Dembowskiego i Olszewskiego idą zgodnie z planem. Jeśli w najbliższych tygodniach dopisze pogoda, otwarcie tej pierwszej części AWW jest możliwe jeszcze w tym roku.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
 

Aleja Wielkiej Wyspy. Drogi, mosty i tunele dla zwierząt

Łączna długość AWW to blisko 3,4 km. W jej ciągu powstają dwa mosty - przez Odrę i Oławę, do których będą prowadzić wiadukty i drogi. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Prace zostaną ukończone w 2023 r.

W czasie budowy zadbano też o mieszkające w pobliżu trasy małe zwierzęta i płazy. Na opisywanym odcinku AWW pomiędzy ul. Dembowskiego i Olszewskiego powstały trzy mikrotunele. Umożliwią przejście pod ruchliwą trasą m.in. płazom mieszkającym w stawie przy ul. Kazimierskiej. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl