Utrudnienia na AOW (kliknij, aby przejść)
Roboty na AOW od 9 września między węzłami Wrocław Północ - Wrocław stadion
Prace przy wymianie nawierzchni na AOW prowadzone były już w czerwcu i wówczas na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia tworzyły się duże korki.
- We wtorek 9 września remont na AOW powrócił, ale tym razem wymieniana jest dylatacja - wyjaśnia Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. Prace będą prowadzone między węzłami Wrocław Północ - Wrocław Stadion na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój.
Aby zapewnić kierowcom w miarę możliwości płynność ruchu, roboty zostały podzielone na dwa etapy:
- w pierwszym wyłączone zostaną dwa pasy: prawy (wolny) i awaryjny,
- w drugim nastąpi zamknięcie pasa lewego (szybkiego) oraz środkowego.
Zmiany w organizacji ruchu polegające na wyłączeniu poszczególnych pasów będą wdrażane w godzinach nocnych. - Ale roboty będą prowadzone w ciągu dnia - przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników - wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA.
Utrudnienia na AOW. Jak długo potrwają?
Dla kierowców oznacza to, że zwłaszcza w godzinach szczytów komunikacyjnych przejazd AOW może zająć więcej czasu niż zwykle, jeśli będą tworzyć się zatory.
Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że prace przy wymianie dylatacji potrwają do 25 września. Termin ten może się jednak zmienić, jeśli warunki atmosferyczne będą niesprzyjające.
Drogowcy apelują do kierowców o zachowanie ostrożności na drodze!
Wymiana dylatacji na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
Dylatacje to urządzenia inżynierskie umożliwiające przejazd pojazdów przez przerwy dylatacyjne na obiektach mostowych - wyjaśnia GDDKiA.
Urządzenia te przenoszą obciążenia na drogach krajowych, więc muszą być szczelne i jednocześnie zapewniać komfort przejazdu. Ich żywotność waha się od ok. 10 do ok. 20 lat, jednak jest uzależniona od natężenia i rodzaju ruchu samochodowego. Z naszych obserwacji wynika, że najczęstszą przyczyną awarii dylatacji jest przeciążenie pojazdów poruszających się po drogach.GDDKiA we Wrocławiu
Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zamontowane są w sumie 124 urządzenia dylatacyjne. Ich stan jest monitorowany przez służby drogowe GDDKiA.