wroclaw.pl strona główna

WROCŁAW Nowe BCU pomoże zdobyć zawodowe kwalifikacje elektrykom

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Utrudnienia na AOW. Mogą tworzyć się korki

We wtorek 9 września zaczynają się roboty drogowe na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW) - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. Ekipy remontowe wymienią tam dylatacje na odcinku między węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion. W rejonie prac mogą tworzyć się korki.

Reklama

Roboty na AOW od 9 września między węzłami Wrocław Północ - Wrocław stadion

Prace przy wymianie nawierzchni na AOW prowadzone były już w czerwcu i wówczas na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia tworzyły się duże korki. 

- We wtorek 9 września remont na AOW powrócił, ale tym razem wymieniana jest dylatacja - wyjaśnia Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. Prace będą prowadzone między węzłami Wrocław Północ - Wrocław Stadion na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój.

Aby zapewnić kierowcom w miarę możliwości płynność ruchu, roboty zostały podzielone na dwa etapy:

  • w pierwszym wyłączone zostaną dwa pasy: prawy (wolny) i awaryjny,
  • w drugim nastąpi zamknięcie pasa lewego (szybkiego) oraz środkowego.

Zmiany w organizacji ruchu polegające na wyłączeniu poszczególnych pasów będą wdrażane w godzinach nocnych. - Ale roboty będą prowadzone w ciągu dnia - przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników - wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA.

Utrudnienia na AOW. Jak długo potrwają?

Dla kierowców oznacza to, że zwłaszcza w godzinach szczytów komunikacyjnych przejazd AOW może zająć więcej czasu niż zwykle, jeśli będą tworzyć się zatory.

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że prace przy wymianie dylatacji potrwają do 25 września. Termin ten może się jednak zmienić, jeśli warunki atmosferyczne będą niesprzyjające.

Drogowcy apelują do kierowców o zachowanie ostrożności na drodze!

Wymiana dylatacji na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia

Dylatacje to urządzenia inżynierskie umożliwiające przejazd pojazdów przez przerwy dylatacyjne na obiektach mostowych - wyjaśnia GDDKiA. 

Urządzenia te przenoszą obciążenia na drogach krajowych, więc muszą być szczelne i jednocześnie zapewniać komfort przejazdu. Ich żywotność waha się od ok. 10 do ok. 20 lat, jednak jest uzależniona od natężenia i rodzaju ruchu samochodowego. Z naszych obserwacji wynika, że najczęstszą przyczyną awarii dylatacji jest przeciążenie pojazdów poruszających się po drogach.  
GDDKiA we Wrocławiu

Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zamontowane są w sumie 124 urządzenia dylatacyjne. Ich stan jest monitorowany przez służby drogowe GDDKiA.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama