Cel remontu to przede wszystkim zwiększenie przepustowości na przeznaczonym do modernizacji odcinku, jak i poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżujących. Po remoncie, składy będą mogły rozwijać tu prędkość 120 km/h w przypadku pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla towarowych.
Prace, jakie się tu odbędą to między innymi:
- przebudowa układu torowego stacji Wrocław Psie Pole,
- modernizacja przejazdu kolejowo-drogowego,
- budowa nowych peronów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- przebudowa sieci trakcyjnej,
- instalacja nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
- budowa ekranów akustycznych,
- remont mostu nad rzeką Widawą.
Koszty i kwoty dofinansowań unijnych
Wartość całej inwestycji to ponad 191 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi przeszło 155,5 mln zł. Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 143 na odcinku Wrocław Psie Pole – Wrocław Sołtysowice” wsparł w wysokości ponad 155 mln zł z program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko otrzymały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko - FEnIKS - został zatwierdzony przez Komisję Europejską 6 października 2022 roku i jest największym programem unijnym w całej Europie - zarówno pod względem budżetu, jak i liczby obszarów wsparcia.CUPT
Prace budowlane mają ruszyć już w przyszłym - 2026 roku, i potrwać do roku 2029.