Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zasadnicze prace przy peronach zostały już zakończone. Rozpoczął się kolejny etap działań przy przejściu podziemnym. Jedna z konstrukcji odciążających została zdemontowana. W jej miejscu wykonawca buduje docelową obudowę przejścia.
Oława Zachodnia. Przejście w budowie - zmiany w rozkładzie
Pociągi jadą tuż obok pracujących robotników po drugim torze. Równocześnie trwa betonowanie stropu i bocznych części przejścia pod torami oraz montaż systemu odwodnienia. Wykonawca prowadzi też prace przy fundamentach i montażu ścian peronowych.
Nowy przystanek w Oławie od połowy przyszłego roku zapewni pasażerom szybki dojazd do Wrocławia. W około 22 minuty dostaną się do centrum stolicy Dolnego Śląska.
Tak powstaje Oława Zachodnia - zdjęcia z budowy
Szeroki zakres prac związany z budową przejścia podziemnego wymaga wprowadzenia czasowych zmian w rozkładzie jazdy. Organizacja ruchu na linii Wrocław – Opole, wprowadzona wraz z listopadową korektą, zakłada wykorzystanie zastępczej komunikacji autobusowej dla sześciu par pociągów regionalnych dziennie między przystankami Lizawice a Oławą. Zmiany obowiązywać będą do 14 grudnia. Szczegóły są dostępne w rozkładzie jazdy.
Nowa Oława Zachodnia i lepszy most
Przystanek Oława Zachodnia to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, która poprawi komunikację w regionie. Projekt wart blisko 13 mln zł realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Korzystając z niezbędnego zamknięcia jednego z dwóch torów na krótkim odcinku trasy Wrocław–Opole, PKP PLK wykonują dodatkowe prace przy moście nad Oławą. Przeprawa o długości 35 metrów jest wzmacniana, a po zakończeniu robót zapewni możliwość przejazdu pociągów z prędkością do 160 km/h.
Wartość prac na obiekcie wynosi prawie 3 mln zł. To zadanie jest realizowane ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z nowego przystanku i sprawniejszych przejazdów przez most w 2025 roku.