wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 02:05

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Jest wykonawca, będzie nowa trasa na Jagodno. Z pasem dla autobusów i miejscem na tramwaj
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu: fragment planowanego pasa dla autobusów na Jagodno, biegnący obok kościoła przy ulicy Bardzkiej Wroclaw.TV
Na zdjęciu: fragment planowanego pasa dla autobusów na Jagodno, biegnący obok kościoła przy ulicy Bardzkiej

Wiele wskazuje na to, że na początku 2025 roku autobusy pojadą na Jagodno wydzielonym pasem. Nową trasę zbuduje firma, która kilka dni temu skończyła pracę na mostach Pomorskich. Powstanie pięć par przystanków, miejsce na torowisko, a na końcu trasy – nowa pętla z parkingiem dla aut i rowerów. Przeczytajcie, kto i kiedy wykona buspas na Jagodno!

Reklama

W ostatnich kilku tygodniach miasto analizowało oferty firm, które zgłosiły się do budowy trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. We wtorek, 31 stycznia, wykonawca został wybrany. Jest nim Pro-Tra Building. Tak, to ta sama firma, która właśnie skończyła pracę na mostach Pomorskich. – Umowę będziemy mogli podpisać po zakończeniu procedury zamówień publicznych – informuje Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

W przetargu obok Pro-Tra Building startowały również: Budimex S.A., konsorcjum Kobylarnia S.A., Mirbud S.A. oraz STRABAG S.A.

Buspas na Jagodno. Przebieg trasy i miejsce na tramwaj

Od czasu podpisania umowy wykonawca dostanie dwa lata na przygotowanie projektu i budowę. Główną częścią zadania jest wydzielenie pasa dla autobusów MPK.

Trasa długości 2,7 kilometra przebiegnie od skrzyżowania ulic Bardziej ze Świeradowską (na granicy Gaju i Tarnogaju) do planowanej pętli przy ulicy Kajdasza na Jagodnie.

Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

W projekcie zachowane zostały rezerwy pod kable trakcyjne czy słupy, łuki są odpowiednio wyprofilowane, perony przystankowe będą spełniać potrzebne normy a podbudowa pod trasę będzie żelbetowa, przygotowana na obciążenia tramwajami.

Nowe przystanki i parkingi na trasie na Jagodno

Skoro nowa trasa, muszą być także przystanki:

  • 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego,
  • jeden przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.

Obok planowanej pętli przy Kajdasza, wybudowany zostanie parking typu Parkuj i Jedź na 57 aut oraz z wiatą na rowery.

Ponadto poszerzone zostaną dwa skrzyżowania, wytyczone będę nowe przejścia dla pieszych, pojawią się rośliny.

Trasa z pasem dla autobusów powinna być gotowa na początku 2025 r. Koszt inwestycji, dofinansowanej z Polskiego Ładu, to 42,7 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl