We wtorek, 29 listopada, miasto otworzyło oferty w przetargu pn. Przebudowa ulic Bardzkiej oraz Buforowej i rozbudowa ul. Kajdasza, polegająca na budowie trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno we Wrocławiu.
Do wykonania zadania zgłosiły się cztery firmy: dwie z Wrocławia, jedna z Warszawy i jedna ze Skierniewic. Jak informuje prezydent Jacek Sutryk, wszystkie oferty, z których najdroższa opiewa na niespełna 66 milionów złotych, mieszczą się w budżecie.
Oferty przedstawione przez ewentualnych wykonawców trzeba teraz sprawdzić pod względem formalnym, co może potrwać kilka tygodni. Jeżeli wszystko będzie w porządku, spółka Wrocławskie Inwestycje wybierze najkorzystniejszą i rozpocznie przygotowania do podpisania umowy.
Autobusy MPK pojadą wydzielonym pasem
Główną częścią zadania jest wydzielenie pasa dla autobusów MPK. Trasa długości 2,5 kilometra przebiegnie od skrzyżowania ulic Bardziej ze Świeradowską (na granicy Gaju i Tarnogaju) do planowanej pętli przy ulicy Kajdasza na Jagodnie.
Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej.prezydent Jacek Sutryk na Facebooku
Nowe przystanki, parking i miejsca na rowery
Skoro nowa trasa, muszą być także przystanki:
- 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego,
- jeden przy Świeradowskiej w kierunku centrum.
Obok planowanej pętli przy Kajdasza, wybudowany zostanie parking typu Parkuj i Jedź na 57 aut oraz zadaszone miejsca na rowery.
Ponadto poszerzone zostaną dwa skrzyżowania, wytyczone będę nowe przejścia dla pieszych, pojawią się rośliny.
Na realizację wszystkich prac wykonawca dostanie dwa lata od momentu podpisania umowy. Buspas powinien być gotowy w 2025 r. Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu.