wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Będzie wydzielony pas dla autobusów na Jagodno. „Kolejna wielka inwestycja Wrocławia”

Będzie wydzielony pas dla autobusów na Jagodno. „Kolejna wielka inwestycja Wrocławia”

Błażej Organisty,

Na zdjęciu: fragment planowanego pasa dla autobusów na Jagodno, biegnący obok kościoła przy ulicy Bardzkiej Wrocław TV
Na zdjęciu: fragment planowanego pasa dla autobusów na Jagodno, biegnący obok kościoła przy ulicy Bardzkiej

Są chętni do wykonania osobnego pasa dla autobusów na Jagodno. Trasa poprowadzi od ulicy Bardziej do planowanej pętli przy ulicy Kajdasza. Przy wydzielonej jezdni staną nowe przystanki. Oprócz tego na Jagodnie wybudowany zostanie parking typu Parkuj i Jedź. Zobaczcie szczegóły dot. tej inwestycji!

Reklama

We wtorek, 29 listopada, miasto otworzyło oferty w przetargu pn. Przebudowa ulic Bardzkiej oraz Buforowej i rozbudowa ul. Kajdasza, polegająca na budowie trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno we Wrocławiu.

Do wykonania zadania zgłosiły się cztery firmy: dwie z Wrocławia, jedna z Warszawy i jedna ze Skierniewic. Jak informuje prezydent Jacek Sutryk, wszystkie oferty, z których najdroższa opiewa na niespełna 66 milionów złotych, mieszczą się w budżecie.

Oferty przedstawione przez ewentualnych wykonawców trzeba teraz sprawdzić pod względem formalnym, co może potrwać kilka tygodni. Jeżeli wszystko będzie w porządku, spółka Wrocławskie Inwestycje wybierze najkorzystniejszą i rozpocznie przygotowania do podpisania umowy.

Autobusy MPK pojadą wydzielonym pasem

Główną częścią zadania jest wydzielenie pasa dla autobusów MPK. Trasa długości 2,5 kilometra przebiegnie od skrzyżowania ulic Bardziej ze Świeradowską (na granicy Gaju i Tarnogaju) do planowanej pętli przy ulicy Kajdasza na Jagodnie.

Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej.
prezydent Jacek Sutryk na Facebooku

Nowe przystanki, parking i miejsca na rowery

Skoro nowa trasa, muszą być także przystanki:

  • 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego,
  • jeden przy Świeradowskiej w kierunku centrum.

Obok planowanej pętli przy Kajdasza, wybudowany zostanie parking typu Parkuj i Jedź na 57 aut oraz zadaszone miejsca na rowery.

Ponadto poszerzone zostaną dwa skrzyżowania, wytyczone będę nowe przejścia dla pieszych, pojawią się rośliny.

Na realizację wszystkich prac wykonawca dostanie dwa lata od momentu podpisania umowy. Buspas powinien być gotowy w 2025 r. Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl