Między Lizawicami a Oławą, dwadzieścia kilka kilometrów do Wrocławia Głównego, kończy się budowa przystanku kolejowego Oława Zachodnia. Pociągi będą zatrzymywały się na nim od czerwca. — Pasażerowie w dwadzieścia jeden minut dojadą z niego do centrum Wrocławia — zapowiada Marta Pabiańska ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Są już dwa perony, przejście podziemne i oznakowanie na obiekcie. Do wykonania pozostały zadaszenia wejścia do przejścia podziemnego, wyłożenie płytami podłogi w przejściu, montaż płytek ceramicznych na ścianach tunelu oraz prace przy zabudowie wind.
Robotnicy pracują przy ciągłym ruchu pociągów. Ukończony zakres prac pozwala już na przejazdy z prędkością do 160 km/h po dwóch torach. Korzystając z niezbędnych zamknięć jednego z dwóch torów na krótkim odcinku trasy Wrocław-Opole, wykonaliśmy dodatkowe prace przy moście nad Oławą. Obiekt został wzmocniony i odświeżony, a pociągi jeżdżą już przez przeprawę z docelową prędkością.Marta Pabiańska z PKP PLK SA
Na trasie Wrocław – Opole (z budowanym przystankiem Oława Zachodnia) codziennie kursuje około 50 pociągów regionalnych.
Wartość inwestycji, realizowanej w ramach Programu Przystankowego PKP PLK, to 13 milionów złotych i jest dofinansowana z budżetu miasta Oława.
10 zadań w Programie Przystankowym
Na Dolnym Śląsku program obejmuje 10 lokalizacji, w tym 8 nowych przystanków:
- przebudowa przystanku w Szklarskiej Porębie Średniej (zakończone),
- przebudowa peronu stacji Ścinawa (zakończone),
- nowy przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec (zakończone),
- nowy przystanek Świdnica Zawiszów (zakończone),
- nowy przystanek Legnica Strefa (zakończone),
- nowy przystanek Mirków (zakończone),
- nowy przystanek Strzelce Świdnickie (zakończone),
- przystanek Oława Zachodnia (w budowie, zakończenie w czerwcu),
- przystanek Kunice na trasie Wrocław – Legnica (w budowie, zakończenie w czerwcu),
- budowa przystanku Studniska na linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra – Zgorzelec (budowa rozpocznie się niedługo).
Szacunkowa wartość wszystkich zadań realizowanych w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” na Dolnym Śląsku wynosi ponad 50 mln zł.