– To inwestycja, na którą czekają mieszkańcy Dolnego Śląska - bo nowa S8 oznacza nie tylko szybsze i bezpieczniejsze podróże, ale też rozwój gospodarczy i turystyczny całej Kotliny Kłodzkiej — podkreślił podczas wizyty studyjnej minister Dariusz Klimczak.
Prace budowlane odcinka S8 między przyszłymi węzłami Jordanów Śląski i Łagiewniki Zachód wykonawca zaczął pod koniec sierpnia. Według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ta część trasy powinna powstać do września 2027 roku.
Projekt przewiduje budowę dwóch węzłów drogowych:
- Łagiewniki Północ, gdzie będzie połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39
- Łagiewniki Zachód, który połączy S8 z drogą wojewódzką nr 384.
W wspomnianym odcinku wybudowane zostaną także:
- dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt,
- cztery wiadukty nad drogą ekspresową,
- trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej,
- sześć przepustów pełniących również funkcję przejść dla zwierząt.
Zobacz jak będzie wyglądał ta część drogi ekspresowej S8:
Minister infrastruktury poinformował dzisiaj, że prace są zaawansowane już w ponad 15 proc., co pozwoli za niespełna dwa lata oddać odcinek między Jordanowem Śląskim a Łagiewnikami do użytku kierowców.
Między Wrocławiem a Kłodzkiem ekspresowo
Wspomniany wyżej odcinek liczy ponad 11 km i jest jedną z pięciu części S8 między Wrocławiem a Kłodzkiem, które są już realizowane. Do tego dochodzi jeszcze jeden fragment, na który jest aktualnie prowadzony przetarg, oraz drugi - między Bardem a Kłodzkiem, który jest w przygotowaniu.
Pierwszy odcinek - między węzłami Kobierzyce Północ a Kobierzyce Południe o długości 7,5 km - otrzymał w sierpniu pozwolenie na realizację. Jego budowa pochłonie 309,8 mln zł. Budowa drugiego - między węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski (14 km) - będzie kosztować ponad 401 mln zł. Z kolei koszt części Jordanów - Łagiewniki, którą dzisiaj odwiedził minister, wyniesie 355,6 mln zł.
Wszystkie trzy odcinki mają być gotowe w III kwartale 2027 roku.
Łącznie S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyć 86 km. W realizacji jest już 55 km. Droga będzie przedłużeniem ekspresówki, która obecnie łączy Białystok z Wrocławiem (droga dochodzi do Kobierzyc).