wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 15:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Remonty w MPK Wrocław. Zajrzyj, co się dzieje na zajezdniach Borek i Gaj

W Zajezdni Tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich trwa wielka przebudowa, dzięki której zmieści się w niej więcej tramwajów. Z kolei na Zajezdni Gaj przy ul. Kamiennej postępuje remont jednej z hal do obsługi tramwajów. Na bieżąco informujemy o pracach prowadzonych przez MPK Wrocław na torowiskach w mieście, teraz zaglądamy, co przewoźnik robi u siebie, w swoich obiektach.

Reklama

O postępach prac na zajezdniach MPK informuje na swoim facebookowym profilu.

Hala będzie nowoczesna, ale wciąż zabytkowa

Zajezdnie to nie tylko miejsce noclegowe dla tramwajów. Tam przechodzą bieżące przeglądy, serwis, a także poważne naprawy. Są myte i sprzątane w środku. Takie operacje dokonywane są w halach, które tak, jak ta na zajezdni Gaj, wymagają gruntownego remontu.

Remont hali w zajezdni Gaj. Fot. MPK Wrocław
Remont hali w zajezdni Gaj.

ŻYCIE NA ZAJEZDNI W OBIEKTYWIE:

Remonty na zajezdniach tramwajowych stanowią wyzwanie, bowiem to obiekty zabytkowe. Muszą być funkcjonalne, dostosowane do obsługi nowoczesnego taboru, ale jednocześnie nie można w nich zmieniać niczego, na co nie zgadza się konserwator zabytków.

Posadzka w hali zostanie wzmocniona tak, aby wytrzymała nacisk podnośników kolumnowych. Wymieniana jest instalacja kanalizacyjna i elektryczną oraz oświetlenie. Montowany jest również pomost obsługowy o długości 37 m.

Wraz z wykonaniem nowych, pogłębionych kanałów obsługowych, dostosowanych do aktualnych przepisów, odtworzone zostaną fragmenty ściany ceglanej zajezdni. Modernizując obiekt MPK łączy historię z nowoczesnością.

Powiększanie zajezdni na Borku

Zajezdnia przy Powstańców Śląskich jest rozbudowywana, a ściślej przebudowywane tak, aby na tym samym obszarze zmieściło się więcej tramwajów. MPK czeka na dostawę 21 Moderusów Gamma oraz 24 Pes.

Przebudowa zajezdni Borek. Fot. MPK Wrocław
Przebudowa zajezdni Borek.

Po rozbudowie w zajezdni zmieści się 130 składów, o 30 więcej niż teraz. Nowa hala o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych zapewnić im sprawne utrzymanie.

Zajezdnia Borek z lotu ptaka.  W prawym dolnym rogu widać powstającą nową halę do obsługi tramwajów. Fot. MPK Wrocław
Zajezdnia Borek z lotu ptaka. W prawym dolnym rogu widać powstającą nową halę do obsługi tramwajów.

Tramwaje będą miały do dyspozycji kilometr nowych torów wraz z rozjazdami i zwrotnicami, a okoliczni mieszkańcy więcej spokoju - budowany jest ekran akustyczny wysoki na 5 i długi na 215 metrów.

MPK zrealizowało już szereg prac związanych z terenem zajezdni – kolejny etap kanalizacji deszczowej oraz podbudowę pod nawierzchnie torowe, fundamenty pod słupy trakcyjne. Obecnie układane jest torowisko wzdłuż bramy wjazdowej.

Nowa hala obsługi codziennej zyskała już konstrukcję dachu, ocieplenie oraz instalację sanitarną i elektryczną. Montowana jest stolarka okienna oraz zbiornik przeciwpożarowy. 

Tak wygląda dzień powszedni na zajezdniach:

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama