Tramwaje będą służyć jeszcze przez kilkanaście lat
Wszystkie 17 tramwajów Škoda 16T wyprodukowano dla Wrocławia w zakładach Škoda Transportation w Pilźnie. Przez kilkanaście lat każdy z nich przejechał ok. 500-600 tys. km. Po remoncie w tramwajach poprawił się nie tylko stan techniczny, ale zainstalowane zostały również: klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej i system monitoringu obejmujący cały pojazd. Dla pasażerów zmienił się przede wszystkim ich wygląd – zmodernizowane tramwaje są niebieskie z czarnymi elementami. Remont wagonów ma pozwolić na użytkowanie ich przez kolejnych kilkanaście lat.
Galeria zdjęć
Nasz cel jest prosty: jeszcze większe bezpieczeństwo i lepszy komfort jazdy, tak pasażerów, jak i motorniczych, bo przecież jedno z drugim nierozerwalnie się łączy. Stąd, w pojazdach pojawiła się klimatyzacja czy nowy system informacji pasażerskiej. Z kolei same tramwaje są odnowione wizualnie, zyskały nowy design i oświetlenie ledowe.Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław
Galeria zdjęć
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
Škody 16T po remoncie mają m.in. zmodernizowany układ napędowy, który zapewnia mniejszą awaryjność i łatwiejszy dostęp do części. Ponadto, wyremontowano układ hamulcowy, zamontowano klimatyzację oraz LED-owe oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz pojazdów, co jest rozwiązaniem energooszczędnym i ekologicznym. Co istotne, tramwaje posiadają lepszą informację pasażerską dla osób z niepełnosprawnościami – tablice kierunkowe lepiej widoczne dla osób z dysfunkcją wzroku, lampki przy poręczach pomagające osobom niedowidzącym w dostaniu się do drzwi czy miejsca na podłodze dedykowane osobom na wózkach.
Nie zapominamy także, to oczywiste, o pasażerach ze szczególnymi potrzebami. Dlatego, na poręczach tramwajów zauważymy światła, ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym oraz niewidomym. Tablice kierunkowe też są lepiej widoczne. Na zmianach, które wprowadziliśmy skorzystają wszyscy.Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław
Galeria zdjęć
Prace modernizacyjne prowadziła firma SAATZ z Grudziądza. Koszt remontu generalnego 17 tramwajów to prawie 65 milionów złotych.