Budowa Alei Wielkiej Wyspy, która połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, jest już gotowa w 80 procentach. Na ukończeniu są kluczowe dla tej inwestycji mosty - 700-metrowy przez Odrę i 350-metrowy przez Oławę. Teraz powstają tam ścieżki pieszo-rowerowe.
- Na moście nad Oławą na Alei Wielkiej Wyspy mamy już płytę pomostową. Trwają prace przy najazdach prowadzących na tę przeprawę. Most będzie miał 350 metrów długości. W wakacje planujemy próby obciążeniowe - napisał ostatnio w swoich social mediach Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia o jednej z przepraw AWW.
Aleja Wielkiej Wyspy. Przebudowa ważnego skrzyżowania
Trwają też prace przy przebudowie bardzo ważnego skrzyżowania ulic Olszewskiego i Wróblewskiego.
- Budujemy podstawy konstrukcyjne pod nową jezdnię. Pojawiły się pierwsze elementy brukarskie od strony dawnej zajezdni Dąbie, powstaje ściek, krawężnik. W najbliższych tygodniach będziemy chcieli tu ułożyć warstwy masy bitumicznej, a następnie rozebrać fragment jezdni południowej. Prace na tym skrzyżowaniu chcemy zakończyć w najbliższych kilku miesiącach, żeby można było rozpocząć prace przy przebudowie skrzyżowania na ul. Mickiewicza i Paderewskiego i włączenie od strony Sępolna i Zalesia w Aleję Wielkiej Wyspy.Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
Wcześniej wykonane zostały prace związane z przebudową skrzyżowania Alei Wielkiej Wyspy z ul. Dembowskiego na Sępolnie. - To trzy skrzyżowania na Wielkiej Wyspie, które są newralgiczne dla budowy tej trasy - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Kiedy przejedziemy Aleją Wielkiej Wyspy?
Przejezdność Alei Wielkiej Wyspy ma być zapewniona jeszcze w tym roku. Będziemy mogli przejechać zarówno mostami - 700-metrowym nad Odrą i 350-metrowym nad Oławą, jak i wiaduktami nad ul. Wilczą i krótszym na ul. Wittiga.
Inwestycja jest finansowana z budżetu gminy Wrocław. Jej koszt to ponad 234 mln zł.