Trwa budowa Alei Wielkiej Wyspy (AWW). Po zakończeniu tej wielkiej inwestycji - samochody, komunikacja miejska i rowerzyści uzyskają wygodne połączenie pomiędzy Biskupinem i Sępolnem oraz Tarnogajem. Trasa będzie prowadzić ponad dwoma rzekami Odrą i Oławą.
Galeria zdjęć
Powstają nowe jezdnie, przystanki autobusowe i drogi dla rowerów
W listopadzie ekipy budowlane pracują na odcinku AWW pomiędzy ulicami Dembowskiego i Olszewskiego, gdzie układane są kolejne warstwy masy bitumicznej. Jeśli pogoda będzie sprzyjać jest szansa, że kierowcy pojadą nowym łącznikiem do końca grudnia 2022 r.
Pod odcinkiem AWW powstały trzy tunele dla małych zwierząt
Jak informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, wzdłuż budowanej właśnie części AWW zostaną posadzone lipy oraz różne rodzaje krzewów. Ciekawostką jest fakt, że pod tym odcinkiem alei, zgodnie z decyzją środowiskową, powstały trzy tunele dla płazów i innych małych zwierząt.
Cała AWW będzie składała się z dwóch mostów - przez Odrę i Oławę. Pierwszy będzie liczył 700 m, a drugi 350 m długości. Do tego w ciągu alei powstają dwa wiadukty i drogi dojazdowe.
Łączna długość AWW to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Prace zostaną ukończone w 2023 r.