Symulacje prowadzone w sobotę wymagały wstrzymania regularnych kursów linii nr 7 i 17 do Kleciny z pasażerami. W tym czasie na odcinku torowiska z pojedynczym torem przejeżdżały puste wagony.
Miało to na celu sprawdzenie, czy system sterujący ruchem tramwajowym reaguje prawidłowo na różną liczbę tramwajów obecnych na wspomnianym odcinku (między pętlą na Klecinie a skrzyżowaniem ul. Przyjaźni z Karkonoską.
Po pomyślnie zakończonych testach, MPK od poniedziałku 15 grudnia używa już mijanki w normalnym ruchu.
Galeria zdjęć
Przypomnijmy, że budowa odcinka dodatkowego, drugiego toru zlokalizowanego na ul. Przyjaźni w rejonie przystanku „Sąsiedzka”, zaczęła się latem tego roku. Nakładem blisko 5 mln zł dobudowany został fragment o długości ponad 60 metrów.
W tym miejscu wykonawca zainstalował także sygnalizatory świetlne dla motorniczych, które pokazują, czy danym tramwaj może ruszyć jednotorowym odcinkiem bez obawy o spotkanie pojazdu jadącego w przeciwnym kierunku.
Korzyść płynąca z uruchomienia mijanki jest taka, że tramwaje powinny teraz krócej czekać na zwolnienie pojedynczego toru między pętlą na Klecinie a miejscem, gdzie zaczyna się podwójne torowisko. Mniej więcej po środku tego odcinka znajduje się mijanka, która umożliwia bezkolizyjne wyminięcie się dwóch pojazdów jadących w przeciwnych kierunkach.