wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 14:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Koniec remontu na placu Jana Pawła II. Autobusy i tramwaje wracają na swoje trasy
Koniec remontu na placu Jana Pawła II. Tramwaje i autobusy wracają na swoje stałe trasy. fot. Maciej Kulczyński
Koniec remontu na placu Jana Pawła II. Tramwaje i autobusy wracają na swoje stałe trasy.

Koniec remontu na pl. Jana Pawła II. Jeden z głównych węzłów przesiadkowych w mieście, na którym przecinają się trasy 22 linii tramwajowych i autobusowych, wróci do pełnej przepustowości od soboty, 16 lipca. Inwestycja pochłonęła łącznie 8 milionów złotych. – Jej wykonanie poprawi komfort jazdy wrocławian - zarówno kierowców, jak i pasażerów – podkreśla MPK Wrocław.

Reklama

Modernizacja placu Jana Pawła II była, jak podkreślił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, jednym z największych wyzwań w ramach TORYwolucji.

Podjęliśmy to wyzwanie w sierpniu 2021 roku. Zadanie podzieliliśmy na 5 etapów. Z jednego prostego powodu: chcieliśmy zachować przejezdność tego dużego skrzyżowania. Przez plac Jana Pawła II przebiegają szlaki 22 linii tramwajowych i autobusowych, intensywny jest także ruch kołowy
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Przez kilkanaście miesięcy prac na placu Jana Pawła II MPK wymieniło skrzyżowanie torowe na środku placu, cztery rozjazdy, dwanaście zwrotnic – w sumie niemal 800 metrów torów. Na inwestycji skorzystają też kierowcy aut, bo MPK zadbało o to, by w pobliżu torów wymienić wyboistą nawierzchnię na nową – równą i gładką.

Inwestycja za 8 mln złotych. Torowcy pracowali non stop, bez względu na pogodę

– Na kwotę 8 milionów złotych składały się: niecałe 6 mln złotych na realizację robót budowlanych i nieco ponad 2 mln złotych na zakup rozjazdów i skrzyżowania torowego. W ramach inwestycji wymieniliśmy cztery rozjazdy oraz  jedno skrzyżowanie torowe, w tym łącznie 12 zwrotnic i blisko 50 krzyżownic. Czas realizacji inwestycji to 11 miesięcy. Pracowaliśmy non stop, bez względu na pogodę i warunki – mówi Damian Talaga, zastępca dyrektora MPK Wrocław ds. inwestycji.

Korzystając z zamknięcia placu od strony mostu Sikorskiego, MPK wymieniło torowisko w Podwalu, począwszy od placu Jana Pawła II do ulicy Księcia Witolda, z wyłączeniem samego mostu.

W sobotę przypada też finisz innej TORYwolucyjnej inwestycji – wymiany rozjazdu na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Stawowej. Po trzech tygodniach intensywnych prac 16 linii tramwajowych i autobusowych, kursujących tamtędy, będzie mogło wrócić na swoje stałe trasy.

10 kolejnych inwestycji do końca 2022 r.

– TORYwolucja nie śpi, TORYwolucja nie ma wakacji, dlatego dzisiaj kończymy jedno zadanie, jutro zaczynamy kolejne – powiedział Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. Mowa o rozpoczynającym się 16 lipca remoncie torowiska przy moście Zwierzynieckim.

– To torowisko, rozjazdy które biegną z mostu Zwierzynieckiego, nie może czekać. Tramwaje poruszają się tam z minimalnymi prędkościami, właśnie z uwagi na to żeby nie spowodować wykolejenia. Jutro rozpoczynamy pierwszy etap – podkreślił prezydent Jacek Sutryk.

Do końca roku wrocławskie MPK planuje zrealizowanie łącznie 10 inwestycji.

Przed nami jeszcze 10 ważnych zadań zaplanowanych na ten rok. Największe, najbardziej widowiskowe zadanie to remont torowiska pomiędzy placem Kościuszki a ulicą Swobodną. To będzie domknięcie tak naprawdę całego tamtego rejonu. Zakończyliśmy już wszystkie łuki, wymieniliśmy wszystkie zwrotnice i będziemy mogli pochwalić się w pełni zmodernizowanym węzłem.
Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław

– Mam tylko nadzieję, że uda się je zrealizować. Trzeba pamiętać, że sytuacja z którą mamy do czynienia na świecie, wpływa także na finanse MPK – dodał Krzysztof Balawejder.

Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów na placu Jana Pawła II

W związku z planowanym zakończeniem prac związanych z wymianą rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Stawowej oraz na placu Jana Pawła II, od 16 lipca 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras na liniach tramwajowych 2, 5, 11, 15, 20, 31, 32, 70 i 74 oraz na liniach autobusowych K, N, 106, 110, 144, 145, 146, 148, 149 i 250.

  • Tramwaje linii 2, 5, i 11 powrócą na swoją trasę przez przystanek "Dworzec Główny", a tramwaje linii 31 i 32 będą ponownie kursowały swoją stałą trasą przejazdu przez ulicę Legnicką, plac Jana Pawła II, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową.
  • Tramwaje linii 15 będą kursowały w obu kierunkach od placu Jana Pawła II przez plac Orląt Lwowskich, plac Legionów, ulicę Piłsudskiego i Stawową do ulicy Borowskiej, a "dwudziestka" powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Świdnicką i Podwale.
  • Tramwaje linii 70 będą kursowały w obu kierunkach na trasie Osobowice - pl. Staszica - Dw. Nadodrze - Nowowiejska - pl. Grunwaldzki - pl. Wróblewskiego - Pułaskiego - Dw. Główny PKP - Piłsudskiego - Powstańców Śląskich - Hallera - FAT, a tramwaje linii 74 zostaną skrócone do przystanku "FAT" i będą kursowały w relacji Osobowice - FAT - Osobowice.
  • Autobusy linii K, N, 145, 146 powrócą na trasę i ulicę Peronową i będą zatrzymywały się na przystanku "Dworzec Główny", który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym w pobliżu skrzyżowania ulicy Peronowej z ulicą Piłsudskiego.
  • Przystanek autobusowy dla linii 110 w kierunku Iwin i Jagodna zostanie przywrócony z ulicy Stawowej na ulicę Peronową, ale w kierunku przeciwnym autobusy nadal będą zatrzymywały się na przystanku w zatoce autobusowej przy ulicy Peronowej obok bocznego wejścia do holu Dworca Głównego PKP (przystanek dla linii 112 i 113) co wynika z wykorzystanej przepustowości przystanku przy torowisku tramwajowym.
  • Autobusy linii 106, 148 i 149 powrócą na swoją trasę przez ulicę Podwale i przystanek "Renoma".
  • Autobusy linii 144 jadące od strony Polanowic w kierunku pętli przy ulicy Zwycięskiej będą kursowały objazdem od ulicy Nowy Świat przez ulicę świętego Mikołaja, plac Jana Pawła II i dalej przez placu Orląt Lwowskich do placu Legionów.
  • W kierunku przeciwnym tj. z ulicy Zwycięskiej do Polanowic, trasa autobusu linii 144 pozostanie bez zmian.
  • Kursy nocne linii 250 będą zatrzymywały się na przystanku "pl. Jana Pawła II", który zlokalizowany jest przy torowisku tramwajowym pomiędzy ulicą Sikorskiego i Legnicką.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl