Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przegląd obejmuje m.in. sprawdzenie dolnych zakotwień, szczelności want oraz tłumików zewnętrznych. Prace potrwają do 11 sierpnia.
„Nasz Most jest wymagający, ale to dlatego, że jest tak wyjątkowy” – pisze GDDKiA na swoim profilu na Twitterze.
Jedyny taki most
Most Rędziński faktycznie jest niesamowity, i to nie tylko dlatego, że jest niewiarygodnie fotogeniczny.
- Jezdnie mostu są podwieszone do ramion pylonu na 160 wantach, których łączna długość wynosi około 25 km,
- Pylon jest osadzony na wysepce na Odrze. Ma kształt litery H i mierzy aż 122 m, co sprawia, że to najwyższa taka konstrukcja w Polsce.
- Takich „naj” jest więcej: to najdłuższy żelbetowy most podwieszany w naszym kraju: cała przeprasza ma 612 m długości (wraz z estakadami 1742m), z czego odcinki podwieszone 2 razy po 256 m), a także największy most podwieszany na tylko jednym pylonie oraz największy powierzchniowo most żelbetowy na świecie (70 000 m2)
To już 12 lat
Głównym konstruktorem mostu Rędzinskiego jest prof. Jan Biliszczuk z Politechniki Wrocławskiej.
Most oddano do użytku w ostatnim dniu sierpnia 2011 roku. Podczas trwającej pięć lat budowy stosowano nowe technologie: kolejne elementy mostu doklejano do tych już zamontowanych: most z brzegu „wysuwał” się nad wodę.