Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Z grantu od Volvo powstaną także dwie stacje solarne do ładowania e-rowerów i e-hulajnóg. Wrocław w ubiegłym roku otrzymał tytuł Samorządowego Lidera Elektromobilności. Doceniony został w ten sposób m.in. za dużą liczbę miejsc do ładowania samochodów elektrycznych. Dla kierowców takich aut są również bonusy. Nie płacą za parkowanie a także nie stoją w korkach, bo mogą korzystać z buspasów.
Szybkie ładowanie od Volvo
- Równo 10 lat temu mieliśmy we Wrocławiu 22 samochody elektryczne i 14 hybrydowych - wspomina wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur.
Obecnie tylko urząd miasta ma 12 e-samochodów, którymi np. jeździ ZDiUM sprawdzając elektronicznie opłacenie miejsc postojowych. Zielone tablice mają też niektóre pojazdy Zieleni Miejskiej, Zarządu Zasobu Komunalnego czy Inwestycji Miejskich.
Nie zasypiamy gruszek w popiele! Ściągamy do nas liderów elektromobilności. Dziś podpisujemy umowę z Volvo na postawienie w mieście w dwóch miejscach superszybkich stacji ładowania. Dzięki mocy 175 kW do kilkunastu minut skraca się czas ładowania samochodów, a pełne naładowanie można osiągnąć w czasie poniżej godziny.Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia
Bez stacji ładowania trudne jest życie "elektryka"
Prywatni właściciele samochodów w pełni elektrycznych – w związku z tym, że mają pojazdy bezemisyjne - mogą korzystać z 17 miejskich buspasów czy parkować na dedykowanych niebieskich miejscach parkingowych w centrum miasta.
Wzrost liczby samochodów elektrycznych nie byłby możliwy, gdyby nie budowa infrastruktury. Trzy lata temu mieliśmy we Wrocławiu 150 punktów ładowania, teraz jest ich 222. Dziś dochodzą dwie stacje, a każda będzie dwustanowiskowa. Miasto wspiera budowę ogólnodostępnej infrastruktury ładowania. W tym celu pod koniec 2020 roku przyjęliśmy preferencyjne stawki za udostępnienie terenów gminnych. Opracowaliśmy również procedurę, by współpraca z podmiotami prywatnymi przebiegała szybciej i na jasno określonych warunkach.Anna Badeńska z Zespołu ds. Elektromobilności w magistracie
Miasto udostępniło wytyczne plastyczne dotyczące wyglądu stacji ładowania tak, by nie został zaburzony charakter miasta, a stacje wpisywały się w istniejące zagospodarowanie terenu, szczególnie w centrum miasta. Wszystkie te działania przyczyniły się do wzmożonego zainteresowania firm.
Prąd ze słońca dla hulajnóg i rowerów
- Dotychczas stacje powstawały w zasobie prywatnym – przy sklepach, stacjach benzynowych. Teraz, dzięki uproszczeniu procedur miejskich, będą także powstawać na terenach dzierżawionych od miasta. Już 150 miejsc zostało zaopiniowanych pozytywnie - to np. P+R, miejsca postojowe, miejscach przy dużych kompleksach biurowych. Te nowe stacje, na terenach gminnych, mają zostać uruchomione jeszcze latem. Volvo, z którym dziś podpisujemy umowę, będzie w gronie podmiotów stawiających takie stacje – wyjaśnia Jakub Mazur.
Volvo nie tylko postawi we Wrocławiu szybkie stacje ładowania pojazdów elektrycznych, ale przeznacza też dla Wrocławia grant o wysokości 100 tys. zł, za który powstaną dwie stacje solarne do ładowania rowerów i hulajnóg elektrycznych. Powstaną w parku Grabiszyńskim oraz przy Promenadzie Krzyckiej w rejonie Strońskiej i Kukuczki.
Augustów, Ełk, Wrocław - trzy miasta, które wsparło Volvo
Wrocław jest trzecim miastem w programie ev City powered by Volvo. Szwedzki koncern samochodowy działa na rzecz elektromobilnej przyszłości realizując szereg inicjatyw na rzecz zeroemisyjnego transportu i czystego powietrza.
Celem eV City powered by Volvo jest podniesienie jakości życia mieszkańców poprzez poprawę czystości powietrza w 35 największych polskich miastach. Kluczem do realizacji tej misji jest popularyzacja elektromobilności i zeroemisyjny transport. Dla Volvo przyszłość motoryzacji to inteligentne, w pełni elektryczne samochody. Firma zobowiązała się wprowadzić ofertę składającą się wyłącznie z elektryków do 2030 roku, a dodatkowo do 2040 zamierza być w pełni neutralna klimatycznie.Mariusz Nycz, dyrektor Consumer Experience Volvo Car Poland Volvo Car
- Nasze miasto potrzebuje więcej takich stacji, aby sprostać rosnącym potrzebom użytkowników pojazdów elektrycznych. W tym obszarze jako marka Volvo jesteśmy ewidentnie pionierami biorąc pod uwagę aktualne ilości ładowarek DC w rejonie miasta. Jako pierwsi postawiliśmy ładowarki o mocy 175 kW, które pozwalają na szybkie ładowania samochodów elektrycznych w czasie 20-30 minut - mówił Maciej Warych z Volvo Car Wrocław-Bielany. - Pokazujemy, że samochody elektryczne można użytkować w bardzo podobny sposób do samochodów z napędami spalinowymi, zachowując przy tym świadomość w kwestiach ekologicznych.