wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
wroclaw.pl strona główna

Wyszukiwarka

Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Zobacz elektryczne serce trasy tramwajowej na Nowy Dwór [ZDJĘCIA, WIDEO]
Dzięki budowie stacji prostownikowej tramwaje jadące na Nowy Dwór będa zasilane odpowiednim prądem fot. Oleksandr Poliakovsky
Dzięki budowie stacji prostownikowej tramwaje jadące na Nowy Dwór będa zasilane odpowiednim prądem

Na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór powstaje stacja prostownikowa, czyli elektryczne serce całej inwestycji. To tu będzie przetwarzany prąd dla tramwajów sunących po szynach na linii łączącej centrum miasta z pętlą przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Zobaczcie zdjęcia i film.

Reklama

Pomimo wakacji na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór widać spory ruch. Na początku sierpnia trwają prace związane z budową stacji prostownikowej Nowodworska, która mieści się przy ul. Strzegomskiej, pod estakadą Gądowianka i będzie gotowa do użytku za kilka miesięcy

Prąd dostarczany jest dzięki 10 km kabli

Stacja to elektryczne serce całej inwestycji. Prowadzi do niej prawie 10 km kabli średniego napięcia. To właśnie tu będzie przetwarzany prąd, który napędzi tramwaje na powstającej linii. 

Jak to będzie wyglądać w praktyce? W budynku stacji prostownikowej znajdują się zasilacze trakcyjne, zestawy prostownikowe i inne elementy, które zmienią prąd płynący w ogólnej sieci na taki, który potrzebny jest tramwajom. 

Obiekt wyposażony jest w urządzenia elektryczne, które przetwarzają prąd zmienny, czyli taki jaki mamy w sieci, na prąd stały, czyli taki który jest wykorzystywany do transportu szynowego
Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji

TAT na Nowy Dwór  inwestycja za kilkaset milionów złotych

Budowa TAT to inwestycja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Rozpoczyna się na pl. Orląt Lwowskich, a skończy się przy ul. Rogowskiej, na wysokości stacji kolejowej Nowy Dwór. Jej łączny koszt to ok. 380 mln zł. Natomiast stacja prostownikowa kosztowała ponad 7 mln zł. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl