Pomimo wakacji na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór widać spory ruch. Na początku sierpnia trwają prace związane z budową stacji prostownikowej Nowodworska, która mieści się przy ul. Strzegomskiej, pod estakadą Gądowianka i będzie gotowa do użytku za kilka miesięcy
Prąd dostarczany jest dzięki 10 km kabli
Stacja to elektryczne serce całej inwestycji. Prowadzi do niej prawie 10 km kabli średniego napięcia. To właśnie tu będzie przetwarzany prąd, który napędzi tramwaje na powstającej linii.
Jak to będzie wyglądać w praktyce? W budynku stacji prostownikowej znajdują się zasilacze trakcyjne, zestawy prostownikowe i inne elementy, które zmienią prąd płynący w ogólnej sieci na taki, który potrzebny jest tramwajom.
Obiekt wyposażony jest w urządzenia elektryczne, które przetwarzają prąd zmienny, czyli taki jaki mamy w sieci, na prąd stały, czyli taki który jest wykorzystywany do transportu szynowegoKrzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
TAT na Nowy Dwór – inwestycja za kilkaset milionów złotych
Budowa TAT to inwestycja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Rozpoczyna się na pl. Orląt Lwowskich, a skończy się przy ul. Rogowskiej, na wysokości stacji kolejowej Nowy Dwór. Jej łączny koszt to ok. 380 mln zł. Natomiast stacja prostownikowa kosztowała ponad 7 mln zł.