Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Na trzech liniach łączących gminę Długołęka z Wrocławiem od jutra (8 listopada) pasażerowie będą jeździć hybrydowym Mercedesem-Benz Citaro.
Hybryda to niższe spalanie
Pojazd można spotkać na liniach strefowych 911, 921 i 924.
To 12-metrowa hybryda, która posiada znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi asystenta skrętu w prawo oraz aktywnego asystenta hamowania, które istotnie zwiększają bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych. Rozwiązania tego typu wprowadzamy sukcesywnie do komunikacji aglomeracyjnej od 2020 roku.Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu
Silnik spalinowy autobusu - spełniający najwyższą normę emisji spalin EURO6 jest wspomagany przez silnik elektryczny. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa.
Silnik elektryczny o mocy 14 kW wytwarza energię podczas wyhamowywania i hamowania. Podczas ruszania z miejsca wspiera on silnik wysokoprężny. W ten sposób, w zależności od zastosowania, zmniejsza on zużycie paliwa nawet o 8,5 procent.informacje producenta
Sam zahamuje w razie niebezpieczeństwa
Systemy wspomagają kierowcę poprzez zautomatyzowane hamowanie w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. Dzięki współdziałaniu radaru przedniego, radaru bliskiego zasięgu i kamery przedniej, na bieżąco skanowany jest obszar do 250 metrów przed autobusem. Wsparcie jest gwarantowane do prędkości 60 km/h. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, autobus może zostać automatycznie zatrzymany.
Hybrydowy Citaro - którego wersję konwencjonalną znają wrocławianie, bo to obecnie podstawowy model autobusu spotykanego w MPK - we Wrocławiu po raz pierwszy będzie wyposażony w system Mirror Cam zastępujący kamerami tradycyjne lusterka zewnętrzne. System zapewnia rozszerzone pole widzenia i zapewnia dodatkowe informacje dla kierowcy, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego i pieszych.
Hybryda relacji Wrocław - Długołęka do 19 listopada
Inny system wspomagania bezpieczeństwa, to asystent skręcania i zmiany pasa ruchu. System pomaga w wykrywaniu przeszkód poruszających się w granicach zasięgu systemu. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym polu. System radarowy precyzyjnie rejestruje ruchy i ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach.
Testy będą prowadzone do 19 listopada. Jeśli chcesz przejechać się hybrydą, podajemy godziny kursowania testowego wozu na linii 911: