wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

19°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 10:40

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Autobus hybrydowy łączy Wrocław z gminą Długołęka. To testy
Kliknij, aby powiększyć
Hybrydowy Mercedes Citaro łączy Wrocław z miejscowościami w gminie Długołęka. Fot. UMW
Hybrydowy Mercedes Citaro łączy Wrocław z miejscowościami w gminie Długołęka.

W komunikacji aglomeracyjnej Wrocławia i okalających gmin przewoźnicy testują ekonomiczne i ekologiczne rozwiązania. Po testach autobusów elektrycznych przyszedł czas na autobusy hybrydowe. Spełniają one rygorystyczne normy ekologiczne, spalają mniej niż pojazdy z konwencjonalnym napędem, a nie mają takich wymagań co do infrastruktury, jak "elektryki".

Reklama

Na trzech liniach łączących gminę Długołęka z Wrocławiem od jutra (8 listopada) pasażerowie będą jeździć hybrydowym Mercedesem-Benz Citaro.

Hybryda to niższe spalanie

Pojazd można spotkać na liniach strefowych 911, 921 i 924

To 12-metrowa hybryda, która posiada znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi asystenta skrętu w prawo oraz aktywnego asystenta hamowania, które istotnie zwiększają bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych. Rozwiązania tego typu wprowadzamy sukcesywnie do komunikacji aglomeracyjnej od 2020 roku.
Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu

Silnik spalinowy autobusu - spełniający najwyższą normę emisji spalin EURO6 jest wspomagany przez silnik elektryczny. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa.

Silnik elektryczny o mocy 14 kW wytwarza energię podczas wyhamowywania i hamowania. Podczas ruszania z miejsca wspiera on silnik wysokoprężny. W ten sposób, w zależności od zastosowania, zmniejsza on zużycie paliwa nawet o 8,5 procent.
informacje producenta

Sam zahamuje w razie niebezpieczeństwa 

Systemy wspomagają kierowcę poprzez zautomatyzowane hamowanie w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. Dzięki współdziałaniu radaru przedniego, radaru bliskiego zasięgu i kamery przedniej, na bieżąco skanowany jest obszar do 250 metrów przed autobusem. Wsparcie jest gwarantowane do prędkości 60 km/h. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, autobus może zostać automatycznie zatrzymany.

Hybrydowy Citaro - którego wersję konwencjonalną znają wrocławianie, bo to obecnie podstawowy model autobusu spotykanego w MPK - we Wrocławiu po raz pierwszy będzie wyposażony w system Mirror Cam zastępujący kamerami tradycyjne lusterka zewnętrzne. System zapewnia rozszerzone pole widzenia i zapewnia dodatkowe informacje dla kierowcy, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego i pieszych.

Hybryda relacji Wrocław - Długołęka do 19 listopada 

Inny system wspomagania bezpieczeństwa, to asystent skręcania i zmiany pasa ruchu. System pomaga w wykrywaniu przeszkód poruszających się w granicach zasięgu systemu. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym polu. System radarowy precyzyjnie rejestruje ruchy i ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach.

Testy będą prowadzone do 19 listopada. Jeśli chcesz przejechać się hybrydą, podajemy godziny kursowania testowego wozu na linii 911:

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl