Kalendarium Kiedy
W 3 kinach
„Strefa interesów” to nagrodzony Grand Prix festiwalu w Cannes, wyreżyserowany przez Jonathana Glazera („Sexy Beast”, „Narodziny” oraz „Under the Skin”) film o codziennym życiu komendanta Auschwitz, Rudolfa Hössa, i jego rodziny.W rolach głównych zobaczymy znaną z filmu „Toni Erdmann” Sandrę Hüller (Hewdig Höss) oraz Christiana Friedela (Rudolf Höss), który zasłynął występem w filmie „Biała wstążka” Michaela Hanekego. Media okrzyknęły „Strefę interesów” przejmującym i głęboko wciągającym filmem (Variety), który zostanie w widzach długo po seansie (Deadline), niezwykle potrzebnym we współczesnych czasach (Vanity Fair), zatrważającym spojrzeniem na banalność zła (Indiewire).Film jest koprodukcją Wielkiej Brytanii, Polski i USA. Po stronie polskiej za produkcję odpowiada Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions), producentka takich filmów jak „Ida” i „Zimna wojna”. Film jest współfinansowany przez studio A24 i Polski Instytut Sztuki Filmowej, koprodukowany z Instytucją Filmową Silesia-Film. Zdjęcia do filmu zrealizował dwukrotnie nominowany do Oscara Łukasz Żal. Film został w całości nakręcony w Polsce, w miejscach, w których rozgrywa się jego akcja.„Strefa interesów” to brytyjski kandydat do Oscara w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy.
W 6 kinach
Fabuła filmu skupia się wokół bohaterki o imieniu Tashi, w którą wciela się Zendaya. Jest ona byłą tenisistką, która teraz pełni rolę trenerki. Dzięki wielkiemu wysiłkowi Tashi zmieniła swojego męża, Arta, z przeciętnego gracza w mistrza światowej klasy. Niestety mężczyzna ma pecha, dlatego Tashi zgłasza go do udziału w turnieju "Challenger", aby przerwać złą passę. Na korcie Art będzie musiał zmierzyć się z Patrickiem, niegdyś obiecującym zawodnikiem, swoim byłym przyjacielem i byłym chłopakiem Tashi.Scenariusz do filmu "Challengers" został napisany przez Justina Kuritzkesa, utalentowanego scenarzystę, znanego z pracy nad filmem "Ticklish". Reżyserią filmu zajmuje się Luca Guadagnino. Wybitny filmowiec, znany jest z takich dzieł jak "Melissa P.", "Jestem miłością", "Suspiria" czy "Tamte dni, tamte noce", który zdobył nominację do Oscara. Ostatnim filmem Guadagnino jest "Bones and All", w którym główne role zagrali Timothée Chalamet i Taylor Russell.
W 3 kinach
„Czerwone maki” to pierwszy polski film fabularny o słynnej i zwycięskiej bitwie o Monte Cassino. Zdjęcia powstawały w Chorwacji (Zadar, Nekić, Marasović, Tulove Grede), Bułgarii (Sofia, Varvara), Włoszech (Monte Cassino) oraz w Polsce. Po raz kolejny specjalista od kina wojennego – Krzysztof Łukaszewicz („Orlęta: Grodno ’39”, „Karbala”, „Generał Nil”) nawiązuje do najważniejszych i najbardziej dramatycznych kart naszej historii. W filmie fikcja przeplata się z faktami, tworząc magnetyczną i angażującą widzów opowieść. Wyścig z czasem, pełen napięcia proces planowania natarcia i ogromny ciężar nieodwracalnych decyzji podejmowanych przez dowódców II Korpusu czynią z „Czerwonych maków” kino pozostawiające niezapomniane emocje. Historię bitwy oglądamy oczami Jędrka – młodego chłopaka, który przeszedł przez łagrowe piekło i opuścił Rosję wraz z Armią Andersa jako jedna z tysięcy sierot. Czas niewoli zmienił go z chłopca z dobrej rodziny w kombinatora i drobnego złodziejaszka, który zrobi wszystko, aby przetrwać. Zetknięcie się z żołnierzami II Korpusu oraz budząca się miłość do sanitariuszki Poli sprawią jednak, że Jędrek przejdzie głęboką przemianę. Wkrótce na froncie ma dojść do decydującego ataku na broniony przez niemieckie oddziały klasztor położony na wzgórzach Monte Cassino – ta spektakularna bitwa zadecyduje o życiu wielu żołnierzy i dalszym ataku armii aliantów we Włoszech oraz zmieni na zawsze życie Jędrka. Poza Jędrkiem (Nicolas Przygoda) i Polą (Magdalena Żak) bohaterami filmu są także korespondent wojenny (Leszek Lichota), który staje się mentorem zbuntowanego nastolatka, oraz brat Jędrka Stanisław (Szymon Piotr Warszawski), oficer wojsk pancernych, którego oddział odgrywa kluczową rolę podczas szturmu. Na ekranie zobaczymy także postaci historyczne – w rolę legendarnego generała Andersa wcielił się Michał Żurawski, a brytyjskiego generała Olivera Leese zagrał Mark Kitto. W filmie występują także: Bartłomiej Topa, Łukasz Garlicki, Andrzej Mastalerz, Mateusz Banasiuk, Radosław Pazura, Szymon Nygar.
W 6 kinach
„Back to Black. Historia Amy Winehouse” przedstawia pełną pasji historię niezwykłej artystki, ukazując lata spędzone w tętniącym życiem londyńskim Camden, które nazywała domem, oraz drogę do światowej sławy. Film skupi się na niezwykłym geniuszu, kreatywności, poczuciu humoru i szczerości Amy, które towarzyszyły jej we wszystkim, co robiła, a także spróbuje zrozumieć jej demony. „Back to Black. Historia Amy Winehouse” to bezkompromisowe spojrzenie na współczesną machinę sławy i wielki hołd dla wyjątkowego talentu, który zdarza się raz na pokolenie. Główną rolę w filmie zagrała wschodząca gwiazda kina Marisa Abela („Branża”). Na ekranie partnerują jej m.in. zdobywca nagrody BAFTA Jack O'Connell jako Blake Fielder-Civil, Eddie Marsan jako Mitch Winehouse, Juliet Cowan jako Janis Winehouse oraz nominowana do Złotego Globu i Oscara Lesley Manville jako babcia Amy, Cynthia.„Back to Black. Historia Amy Winehouse” to długo oczekiwany pierwszy film fabularny o muzycznej ikonie, wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson, uznaną artystkę wizualną i reżyserkę („Pięćdziesiąt twarzy Greya”), wyprodukowany przez STUDIOCANAL oraz Monumental Pictures, przy pełnym wsparciu wytwórni muzycznych Universal Music Group oraz SONY Music Publishing.
W 3 kinach
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który nurtuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie jest oczywiste i brzmi: 'Czy to zrobiła?'.„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, nominowany do 4 Złotych Globów, w tym dla Najlepszego Filmu i nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej nominowana do Złotego Globu fenomenalna Sandra Hüller.
W 2 kinach
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.„Bękart” to porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.
W 1 kinie
Dwunastoletnia baletnica, która jest córką wpływowej postaci ze świata przestępczego, zostaje porwana. Aby otrzymać okup w wysokości 50 milionów dolarów, grupa przestępców musi pilnować dziewczynkę w odizolowanej rezydencji przez jedną noc.Okazuje się jednak, że porywacze znikają jeden po drugim i ku swemu rosnącemu przerażeniu odkrywają, że są zamknięci z wyjątkową dziewczynką.W rolach głównych występują: Melissa Barrera („Krzyk”), Dan Stevens, Kathryn Newton, William Catlett, Kevin Durand i Angus Cloud, Giancarlo Esposito („Breaking Bad”) oraz Alisha Weir w roli Abigail.Producentami filmu są: William Sherak, Paul Neinstein i James Vanderbilt, Tripp Vinson, Chad Villella.Producentami wykonawczymi są Ron Lynch i Macdara Kelleher.Abigail jest reżyserowany przez zespół Radio Silence czyli przez: Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta. Radio Silence są twórcami takich horrorów jak: „Zabawa w pochowanego” czy „Krzyk” z 2022 roku i „Krzyk VI”.Autorami scenariusza są: Stephen Shields i Guy Busick.
W 2 kinach
Opowieść o Anieli Wesoły. Prowadziła zwyczajne życie – dorastanie w małym miasteczku, praca, miłość, ślub, rodzina. Jednak nigdy nie mogła być w pełni sobą – Aniela urodziła się w męskim ciele. Jakich dokona wyborów? Czy będzie gotowa poświęcić wszystko, by móc żyć normalnie i bez strachu?Historia jej drogi do zmiany płci to inspirująca, trudna i zarazem czuła opowieść o walce o siebie, trudach rodzicielstwa, skomplikowanych relacjach z rodziną i otoczeniem, ale też o pięknie prawdziwej bliskości.
W 1 kinie
Akcja filmu rozgrywa się w okresie karnawału w nadreńskiej metropolii w połowie lat siedemdziesiątych. W Niemczech Zachodnich była to dekada terroryzmu. Opisywane wydarzenia zostały oparte na faktach, choć ani książka ani film nie są relacją dokumentalną. Punktem wyjścia dramatycznej akcji jest przypadkowe spotkanie młodej dziewczyny z mężczyzną ściganym przez policję. Po wspólnie spędzonej nocy Katarzyna wskazuje mu drogę ucieczki. Rozpoczyna się brutalne śledztwo, któremu towarzyszy bezwzględna nagonka prawicowego dziennika (w rzeczywistości chodziło o Bild Zeitung – należący do potężnego koncernu Springera). Pętla nietolerancji i pomówień zaciskająca się wokół już nie tylko Katarzyny, ale i jej rodziny doprowadza ją do desperackiego kroku. Zarówno książka, jak i film spełniły rolę interwencyjną, będąc swoistą odpowiedzią na histeryczne reakcje ruchów prawicowych na studencką rewoltę 1965-68. Dla pary reżyserskiej podjęcie tego tematu było naturalną konsekwencją ich głębokiego zaangażowania w problemy społeczno-polityczne nie tylko ówczesnej RFN.
W 1 kinie
Narodowe Centrum Kultury wraz z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej i siecią kin Helios zapraszają na pokazy polskich filmów w całym kraju! Czwartkowe seanse (zawsze o 18:00) w kinach Helios to okazja do zobaczenia na dużym ekranie, w najwyższej kinowej jakości najciekawszych, nagradzanych i docenianych przez krytyków tytułów. Dzięki programowi Kultura Dostępna Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego kinomani w całej Polsce mogą zapoznać się ze współczesną polską sztuką filmową, korzystając z niezwykle atrakcyjnej ceny biletu 12,90 zł. Figurant (2023)„Figurant” to opowieść o agencie komunistycznej służby bezpieczeństwa, który przez 20 lat inwigilował Karola Wojtyłę. Dzięki nietypowemu protagoniście film w unikalny sposób pokazuje znane fakty (walka o budowę kościoła w krakowskiej Nowej Hucie, inwigilacja środowisk kościelnych prowadzona przez SB). „Figurant” nie jest opowieścią biograficzną o przyszłym papieżu, Karol Wojtyła jest tu tylko katalizatorem działań. Dla awansów, pieniędzy i kariery bohater filmu coraz dalej przesuwa granice moralnych kompromisów, a inwigilacja Wojtyły staje się jego obsesją. Bohater filmu wchodzi coraz głębiej w wyizolowany, niemoralny świat tajnych służb i stacza się w otchłań samotności, zła i zbrodni.
W 1 kinie
„Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro jest nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet Barbie Grety Gerwig i Oppenheimera Christophera Nolana. Jutro będzie nasze to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. Jutro będzie nasze emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao!
W 1 kinie
Francuski hit kinowy! Nakręcona z rozmachem epicka opowieść o wielkim powstaniu ludowym przeciwko terrorowi rewolucji francuskiej, prześladowaniu duchowieństwa i Kościoła, w obronie tradycji i wiary katolickiej.Jest rok 1793. Brutalna rewolucyjna tyrania krwią spod gilotyny znaczy i buduje „nową Francję”. Zabito króla, zwolenników monarchii, tysiące księży i wiernych, ale czterech na pięciu straconych pochodziło ze stanu trzeciego, czyli „ludu francuskiego”, w imię którego podobno wybuchła i toczyła się rewolucja. Trzy wielkie hasła rewolucji: wolność, równość, braterstwo, brzmią jak ponury żart. Wiosną 1793 roku lud francuski z Wandei mówi „dość”. Wybucha powstanie, stworzona zostaje Armia Katolicka i Królewska, a na jej sztandarach widnieje Najświętsze Serce Pana Jezusa... Wizerunek ten do dziś stanowi symbol i słusznie otaczany jest szacunkiem przez francuskie środowiska katolickie i tradycyjne.Głównym bohaterem filmu jest legendarny François de Charette, młody, choć już od czterech lat emerytowany oficer dawnej Królewskiej Marynarki Wojennej. Wandejscy chłopi niemal siłą wzywają go do objęcia dowództwa powstania. Niechętny początkowo oficer w najbliższych miesiącach okaże się nie tylko sprytnym strategiem wojskowym, lecz także stanie się charyzmatycznym przywódcą i budowniczym bohaterskiej, wolnościowej, oddanej idei i gotowej na wszystko armii powstańczej."Wandea. Zwycięstwo albo śmierć" odkrywa niesłusznie pokrytą kurzem kartę historii. Jest hołdem dla dzielnego ludu wandejskiego, który dla obrony wolności i wiary poświęcił życie. Zemsta rewolucji była bowiem okrutna, a eksterminacja nie tylko mężczyzn, lecz także dzieci, kobiet, starców po upadku powstania nazywana jest pierwszym ludobójstwem w historii. W 1984 roku Jana Paweł II beatyfikował 99 męczenników wandejskich z Angers zamordowanych z nienawiści do wiary. Historia dzielnych i wiernych Bogu powstańców wandejskich jest symboliczna.
Brak wydarzeń odpowiadających Twoim kryteriom wyszukiwania
Podpowiedzi:
FILTRUJ